Waarom je naast een webdesigner ook een marketeer nodig hebt
- Details
Toen ik jaren geleden begon met webdesign, was er van SEO
SEO
Dit staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het is een verzameling van technieken die een website kunnen verbeteren waardoor hij makkelijker gevonden wordt in Google.
of online marketingonline marketing
Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
nog nauwelijks sprake. Een website was niet meer dan een online visitekaartje. Je toonde hem aan klanten en potentiële klanten, en dat was het zo'n beetje.
Ondertussen is er veel veranderd, en speelt je website nu een fundamentele rol in je marketing en bij het aantrekken van nieuwe klanten.
Voor een webdesigner is dat een grote uitdaging. Een website moet er mooi uitzien, goed gevonden worden in Google, en in de meeste gevallen verkopen of nieuwe klanten opleveren. Als marketeer help ik je dat te realiseren.
Lees meer: Waarom je naast een webdesigner ook een marketeer nodig hebt
Schrijf reactie (0 Reacties)De Customer Journey als basis van je marketingstrategie
- Details
Wat is de Customer Journey en hoe zet je die in?
We staan er nooit echt bij stil maar aan elke aankoop gaan een aantal vaste stappen vooraf. Het begint met iets dat je graag wil of een probleem dat je wil oplossen. Misschien ben je op zoek naar een nieuwe laptop of ben je het beu om elke ochtend wakker te worden met een pijnlijke nek. De klantenreis begint altijd vanuit een bepaalde behoefte of probleem en doorloopt vervolgens een aantal stappen tot de uiteindelijke aankoop en zelfs daarna.
Het kennen en begrijpen van die klantenreis is essentieel voor het in kaart brengen van je marketingstrategie. Te vaak concentreren ondernemers zich op één of twee fases uit de klantenreis, waardoor hun marketingstrategie niet echt gaat stromen.
Door rekening te houden met elke fase kan je beter inspelen op de behoeftes en verwachtingen van je doelgroep
doelgroep
Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wil bereiken met jouw product of dienst. Het zijn de mensen die zich er het meest door aangesproken voelen. Hoe nauwkeuriger jij je doelgroep kan bepalen, hoe gemakkelijker het zal zijn om de juiste marketingacties te ondernemen.
.
Lees meer: De Customer Journey als basis van je marketingstrategie
Schrijf reactie (0 Reacties)3 redenen waarom je wél regelmatig tijd moet besteden aan het updaten van je website.
- Details
Slecht nieuws! Je website is nooit helemaal af.
Een website op maat is vaak een flinke investering. Naast de financiële kant heb je er waarschijnlijk ook veel tijd en energie in gestoken. Een uitstekende investering, want je website is de kern van je online marketingonline marketing
Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
. Het is de plek waar prospecten je beter leren kennen, contact met je opnemen of iets kopen. Een investering die, als alles goed gaat, zichzelf terugverdient.
Lees meer: 3 redenen waarom je wél regelmatig tijd moet besteden aan het updaten van je website.
Schrijf reactie (0 Reacties)