websucces 1

De enorme groei van internet heeft de voorbije jaren op gebied van marketing heel wat extra mogelijkheden veroorzaakt. Het inzetten van een website, bloggen, het gebruik van social media, online advertising en e-mailmarketing, er zijn talloze opties om je online zichtbaarheid als bedrijf te vergroten en constant nieuwe prospecten aan te spreken.

Toch blijkt dat het nog steeds voor veel bedrijven een grote uitdaging is om effectief nieuwe klanten te winnen via hun website. Een klacht die ik vaak hoor is dat er heel wat tijd en/of geld geïnvesteerd werd in de website maar dat er weinig resultaat uit komt.

Wat me opvalt is dat er een aantal oorzaken zijn die steeds weer terugkeren.
Herken je jezelf hierin en wil je ook meer resultaat halen uit je website, dan geef ik je hieronder de 6 meest voorkomende valkuilen en hoe je ze kan vermijden

Schrijf reactie (0 Reacties)

SEO kleine bedrijven


Google SEO is echt niet alleen weggelegd voor grote multinationals, integendeel zelfs. Het woord SEO of Search Engine Optimization klinkt voor veel ondernemers als iets dat te moeilijk is om zelf te doen en te duur om uit te besteden. Maar is dat wel zo?

Waarom ik van SEO hou!

Toen ik heel wat jaren geleden startte met webdesign, hechtte ik vooral veel belang aan een mooie website. Vanuit mijn opleiding als grafisch vormgever was dat logisch en bovendien was ik daar ook goed in.
Zo maakte ik ook mijn eigen eerste website en al zeg ik het zelf, die was best mooi.
Maar helaas, veel bezoekers kreeg die niet en ik haalde er al helemaal geen nieuwe klanten uit.
Ik besefte dan ook al snel dat een website meer moet zijn dan mooi. Een goede website is zodanig opgezet dat hij je helpt je doelen te bereiken. Goede content is daarbij noodzakelijk maar hij moet ook goed scoren in de zoekmachines en daarvoor is SEO een belangrijke factor. Je wil immers gemakkelijk online gevonden worden op het moment dat iemand op zoek gaat naar jouw dienst of product.

Schrijf reactie (0 Reacties)

homepage optimaliseren

Waarom is een goede homepage zo belangrijk?

Je homepage is eigenlijk je digitale inkomdeur. Heel vaak komen bezoekers je website binnen via je homepage en is dat de pagina waar ze een eerste indruk van je bedrijf krijgen en waar ze ontdekken wat je te bieden hebt.
Maar ook bezoekers die op andere pagina's binnenkomen, omdat ze bv een link hebben aangeklikt op sociale media, zullen vaak toch nog een kijkje nemen op je homepage.

Je homepage is dan ook vaak de meest bezochte pagina van je website en onbewust zoekt de bezoeker op die pagina antwoord op een aantal vragen. Blijven die vragen onbeantwoord, dan heb je een kans gemist om die bezoeker zijn interesse te wekken.

Schrijf reactie (0 Reacties)