facebook advertenties

Wil je starten met Facebook advertenties dan is het belangrijk te weten dat er op Facebook twee mogelijkheden zijn om te adverteren. Vanuit je tijdlijn kan je een bericht promoten of je kan gebruik maken van advertentiebeheer. Wil je resultaat halen met je Facebook campagnes dan is het belangrijk om het verschil te kennen tussen die twee systemen.Wil je starten met Facebook advertenties dan is het belangrijk te weten dat er op Facebook twee mogelijkheden zijn om te adverteren. Vanuit je tijdlijn kan je een bericht promoten of je kan gebruik maken van advertentiebeheer. Wil je resultaat halen met je Facebook campagnes dan is het belangrijk om het verschil te kennen tussen die twee systemen.

Optie 1: een bericht promoten

Een bericht promoten is de gemakkelijkste manier om te adverteren en is door Facebook in het leven geroepen om adverteren heel laagdrempelig te maken. Helaas is dat ook de duurste werkwijze en de aanpak met de minste mogelijkheden.
In het artikel 'Bericht boosten op Facebook, niet de beste optie', lees je meer over de nadelen van de boost-knop.

Schrijf reactie (0 Reacties)

polls facebook 1

Facebook enquêtes op je bedrijfspagina of in een groep

De voorbije jaren zijn de mogelijkheden om Facebook enquêtes of polls te maken een aantal keren gewijzigd. Op een bepaald moment was de optie zelfs volledig verdwenen.

Ondertussen is er opnieuw een mogelijkheid om een poll te starten op je bedrijfspagina, al is die wel zeer beperkt. Je klikt in je tijdlijn op 'Schrijf een bericht..' en vervolgens kies je onder de drie puntjes 'Poll'. Bovenaan schrijf je je vraag en daaronder kan je twee antwoorden ingeven waaruit je fans kunnen kiezen. Eventueel kan je nog een afbeelding kiezen bij je antwoorden en je kan bepalen hoe lang je enquête moet lopen. Meer opties biedt deze functie momenteel niet.

Schrijf reactie (0 Reacties)
sussesvolle emailmarketing

Email maakt ondertussen deel uit van ons dagelijks leven en is onmisbaar geworden als communicatietool. Aan de andere kant kan de nooit eindigende stroom inkomende mails ook voor heel wat stress zorgen. Een weekje verlof levert al snel honderden ongeopende berichten op en elke ochtend deleten we massaal inkomende mails, vaak over onderwerpen die ons niet interesseren en waar we niet om gevraagd hebben.

Het gevolg daarvan is dat veel ondernemers het nut van e-mailmarketing in twijfel trekken en er van uit gaan dat nieuwsbrieven niet meer werken. Maar is dat zo?

Uit onderzoek blijkt eerder dat e-mailmarketing nog steeds een zeer belangrijk onderdeel is van de marketingmix.

  • 97% van de bedrijven gebruikt e-mail om van bezoekers of prospecten klanten te maken
  • 72% van de mensen verkiest e-mail om promotionele content te ontvangen
  • 76% van de ontvangers heeft al gekocht naar aanleiding van een e-mail
  • 55% van de bedrijven haalt meer dan 10% van hun sales uit e-mailmarketin

Schrijf reactie (0 Reacties)