doelen website bepalen

Wat is de Customer Journey en hoe zet je die in?

We staan er nooit echt bij stil maar aan elke aankoop gaan een aantal vaste stappen vooraf. Het begint met iets dat je graag wil of een probleem dat je wil oplossen. Misschien ben je op zoek naar een nieuwe laptop of ben je het beu om elke ochtend wakker te worden met een pijnlijke nek. De klantenreis begint altijd vanuit een bepaalde behoefte of probleem en doorloopt vervolgens een aantal stappen tot de uiteindelijke aankoop en zelfs daarna.

Het kennen en begrijpen van die klantenreis is essentieel voor het in kaart brengen van je marketingstrategie. Te vaak concentreren ondernemers zich op één of twee fases uit de klantenreis, waardoor hun marketingstrategie niet echt gaat stromen.

Door rekening te houden met elke fase kan je beter inspelen op de behoeftes en verwachtingen van je doelgroep
doelgroep

Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wil bereiken met jouw product of dienst. Het zijn de mensen die zich er het meest door aangesproken voelen. Hoe nauwkeuriger jij je doelgroep kan bepalen, hoe gemakkelijker het zal zijn om de juiste marketingacties te ondernemen.
.

 

Schrijf reactie (0 Reacties)

tijd website 1

Slecht nieuws! Je website is nooit helemaal af.

Een website op maat is vaak een flinke investering. Naast de financiële kant heb je er waarschijnlijk ook veel tijd en energie in gestoken. Een uitstekende investering, want je website is de kern van je online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
. Het is de plek waar prospecten je beter leren kennen, contact met je opnemen of iets kopen. Een investering die, als alles goed gaat, zichzelf terugverdient.

 

Schrijf reactie (0 Reacties)

webteksten schrijven

 

2 redenen waarom tekst op je website zo belangrijk is.

1. Je wil beter scoren in de zoekresultaten.

Google werd opgericht in 1997 en heeft intussen een lange weg afgelegd. In de beginjaren kon je nog hoog ranken in de zoekresultaten door trucjes toe te passen maar dat werkt ondertussen (gelukkig) niet meer.
Wil je nu goed scoren in de zoekmachines dan moet je website technisch in orde zijn maar nog belangrijker zijn je teksten. Google 'kijkt' namelijk niet naar je website. Google 'leest' je website en heeft dus voldoende tekst nodig om te weten waarover je pagina gaat en om die te indexerenindexeren

Waneer de zoekmachines je websitepagina’s indexeren, nemen ze die pagina’s op in hun database zodat die kunnen getoond worden als er een relevante zoekopdracht wordt geplaatst.


op de juiste trefwoorden.
Pagina's met enkel beelden of maar enkele lijnen tekst zijn dus moeilijk indexeerbaar voor Google en zullen niet goed scoren in de Google zoekresultaten.

 

Schrijf reactie (0 Reacties)