e-mailmarketing, 10 tips naar meer succes!
- Details

Wat is e-mailmarketing
e-mailmarketing
E-mail marketing is een krachtige vorm van direct marketing waarmee je op een eenvoudige en persoonlijke manier producten of diensten kan promoten via e-mail. Het is een goedkope en snelle manier om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten te overtuigen om tot actie over te gaan (bv kopen) en relaties met klanten te beheren.
?
Email maakt ondertussen deel uit van ons dagelijks leven en is onmisbaar geworden als communicatietool. Aan de andere kant kan de nooit eindigende stroom inkomende mails ook voor heel wat stress zorgen. Een korte vakantie levert al snel honderden ongeopende berichten op en elke ochtend deleten we massaal inkomende mails. Vaak zijn het onderwerpen die ons niet interesseren of waar we niet om gevraagd hebben.
Het gevolg daarvan is dat veel ondernemers het nut van e-mailmarketing in twijfel trekken en er van uit gaan dat nieuwsbrieven niet meer werken. Maar is dat zo?
Uit onderzoek blijkt eerder dat e-mailmarketing nog steeds een zeer belangrijk onderdeel is van de marketingmix.
-
97% van de bedrijven gebruikt e-mail om van bezoekers of prospecten klanten te maken
-
72% van de mensen verkiest e-mail om promotionele content te ontvangen
-
76% van de ontvangers heeft al gekocht na het krijgen van een e-mail
-
55% van de bedrijven haalt meer dan 10% van hun sales uit e-mailmarketing
Lees meer: e-mailmarketing, 10 tips naar meer succes!
Schrijf reactie (0 Reacties)Consistente Marketing, jouw sleutel tot succes!
- Details
Consistente marketing, wat betekent dat?
Consistentie in marketing betekent simpelweg dat je op een uniforme manier communiceert, zowel online als offline. Maar wat houdt dat nu precies in?
Het betekent:
• Samenhang realiseren tussen verschillende kanalen,
• zorgen dat je boodschap en branding altijd consistent zijn,
• en regelmaat hanteren in je communicatie.
Misschien denk je nu, "Mooi gezegd Martine, maar hoe doe ik dat?"
Lees dan zeker verder, want jouw online marketingonline marketing
Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
werkt pas echt als je deze consistentie toepast.
Lees meer: Consistente Marketing, jouw sleutel tot succes!
Schrijf reactie (0 Reacties)Juiste zoekwoorden kiezen
- Details
Hoe kies je de juiste zoekwoorden?
Wil je meer resultaat halen met je online marketingonline marketing
Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
, dan is het absoluut zinvol om eerst te onderzoeken wat de beste zoekwoorden zijn voor jouw dienst of product. Die zoekwoorden vormen de basis voor de structuur en teksten op je website maar zijn bovendien ook een handig hulpmiddel bij het schrijven van blogartikelen, berichten op sociale media, nieuwsbrieven en zelfs bij het optimaliseren van je afbeeldingen.
In dit artikel leg ik het verschil uit tussen droomzoekwoorden, contentzoekwoorden en longtailzoekwoorden en waarom je ze alledrie nodig hebt.
Lees meer: Juiste zoekwoorden kiezen
Schrijf reactie (0 Reacties)