sterke website

Wie echt resultaat wil halen met online marketing zal een sterke website nodig hebben. Heb je nog geen website of is die niet meer dan een online visitekaartje dan raad ik je aan om daar eerst werk van te maken. Je website is immers het centrum van al je online inspanningen, de plaats waar je prospecten wil aanspreken en waar je ze kan overtuigen contact met je op te nemen en klant te worden.

Schrijf reactie (0 Reacties)

SEO expert

Toen ik jaren geleden begon met webdesign was er van SEO nog niet echt sprake. Een website was eigenlijk niet meer dan een online visitekaartje. Google werd in 1998 opgericht en stilaan werd het belangrijk om hoog te scoren in de zoekresultaten. In de beginjaren kon je daarvoor nog een aantal eenvoudige trucjes gebruiken. Backlinks waren zowat de belangrijkste factor en dus kon je door te zorgen voor een groot aantal linken je positie gigantisch verbeteren. Een andere manier die vaak werd toegepast was het plaatsen van trefwoorden in de achtergrond zodat die onzichtbaar waren voor de bezoeker maar wel goed werden opgepikt door Google.
Ondertussen is er echter heel wat verandert:

Schrijf reactie (0 Reacties)

 facebook video

Zoals ik in eerdere artikels al aangaf is Facebook de concurrentie aangegaan met Youtube.
Voor ons is dat belangrijk omdat je daar als ondernemer je voordeel kan uithalen. Gebruik je video in je berichten en advertenties dan zal je bereik groter zijn en je CPC (cost per click) zal lager zijn dan wanneer je gewone beelden gebruikt.
Je hoeft trouwens niet altijd te beschikken over een echte video. Je kan perfect een diavoorstelling maken op basis van foto's, Facebook zal je slideshow ook als video behandelen.

Schrijf reactie (0 Reacties)