e-mailmarketing, 10 tips naar meer succes!
- Details

Email maakt ondertussen deel uit van ons dagelijks leven en is onmisbaar geworden als communicatietool. Aan de andere kant kan de nooit eindigende stroom inkomende mails ook voor heel wat stress zorgen. Een weekje verlof levert al snel honderden ongeopende berichten op en elke ochtend deleten we massaal inkomende mails, vaak over onderwerpen die ons niet interesseren en waar we niet om gevraagd hebben.
Het gevolg daarvan is dat veel ondernemers het nut van e-mailmarketing
e-mailmarketing
E-mail marketing is een krachtige vorm van direct marketing waarmee je op een eenvoudige en persoonlijke manier producten of diensten kan promoten via e-mail. Het is een goedkope en snelle manier om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten te overtuigen om tot actie over te gaan (bv kopen) en relaties met klanten te beheren.
in twijfel trekken en er van uit gaan dat nieuwsbrieven niet meer werken. Maar is dat zo?
Uit onderzoek blijkt eerder dat e-mailmarketing nog steeds een zeer belangrijk onderdeel is van de marketingmix.
- 97% van de bedrijven gebruikt e-mail om van bezoekers of prospecten klanten te maken
- 72% van de mensen verkiest e-mail om promotionele content te ontvangen
- 76% van de ontvangers heeft al gekocht naar aanleiding van een e-mail
- 55% van de bedrijven haalt meer dan 10% van hun sales uit e-mailmarketin
Lees meer: e-mailmarketing, 10 tips naar meer succes!
Schrijf reactie (0 Reacties)Hoe je dankzij een opt-in formulier een e-maillijst uitbouwt
- Details
Opt-in formulieren en online marketingonline marketing
Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
Tot enkele jaren geleden waren de meeste websites niet veel meer dan een online visitekaartje maar de laatste jaren is er een gigantische online evolutie geweest. Veel bedrijven zijn aan de slag gegaan met online marketing en websites worden niet langer opgezet als een visitekaartje maar als een middel om betere resultaten te halen.
Een eerste vraag die zich daarbij opdringt is welk doel je wil halen met je website.
Een aantal doelen liggen voor de hand:
Lees meer: Hoe je dankzij een opt-in formulier een e-maillijst uitbouwt
Schrijf reactie (2 Reacties)Je Google-geschiedenis bekijken of wissen
- Details
De meeste van ons gebruiken Google dagelijks.
We gaan op zoek naar spicifieke producten of diensten, checken onze concurrenten, zoeken recepten, gaan op zoek naar vakantiebestemmingen, enz.
Dagelijks tikken we zoekopdrachten in maar waar we niet bij stil staan is dat Google al die info ook opslaat.
Wil je weten wat Google bewaart?
Ga dan eens kijken op Google.com/history, log in op je google-account en vervolgens kan je heel je zoekgeschiedenis terug bekijken in een mooi chronologisch overzicht.
Wat kan je hier nog doen:
- Je kan filteren op datum of op Google product.
- Je kan het bijhouden van je geschiedenis afzetten. Wil je bv niet dat Google bijhoudt wat je bekijkt in YouTube dan kan je dat gewoon op 'uit' zetten. Dat kan ook voor web- en appactiviteiten en voor je locatiegeschiedenis.
- Je kan je Google-geschiedenis verwijderen. Dat kan heel specifiek voor één dag, voor een bepaalde periode of simpelweg alles.
Klik zeker ook eens in de menu op 'activiteitsopties'. Je kan daar een hoop instellingen beheren waardoor je zelf bepaald wat Google wel of niet bewaart.
Interessant is ook de knop 'advertentiepersonalisatie'. Klik daaronder op advertentie-instellingen en je krijgt een mooi overzicht van wat Google over je weet en gebruikt om advertenties te tonen.
Niet akkoord met Google? Je kan elk onderdeel aanklikken en vervolgens uitschakelen.
Schrijf reactie (0 Reacties)