online marketing

Wat is online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
?

Wil je als bedrijf groeien of zelfs gewoon blijven bestaan, dan zal je vroeg of laat aan de slag moeten met online marketing. Toch geraken veel ondernemers niet veel verder dan een website en het af en toe plaatsen van berichten op social media.

Dat is jammer, want internet biedt gigantisch veel mogelijkheden om constant nieuwe klanten aan te trekken.
Maar ik begrijp het ook wel. Online marketing lijkt ingewikkeld en tijdrovend en mogelijk heb je geen idee waar je moet beginnen

Als marketingexpert begeleid ik solopreneurs en KMO's bij het opzetten van een marketingstrategie die niet eindeloos energie kost maar die helpt je doelen te bereiken en gefocust te blijven.

Schrijf reactie (0 Reacties)

adwords 

 

Wat is Google Ads?

Google Ads
Google Ads

Google Ads is een advertentieprogramma van Google waarmee je een advertentie kan plaatsen in de zoekresultaten van Google. Die wordt getoond op basis van zoekwoorden die ingebracht worden. Je herkent de Ads aan het woordje “advertentie” en ze verschijnen zowel bovenaan als onderaan de organische (of onbetaalde) zoekresultaten.

(vroeger Google Adwords) is de advertentietool van Google
, waarbij advertenties getoond worden in de Google zoekresultaten.

De meest bekende versie van Google ads zijn tekstadvertenties zoals in het voorbeeld hieronder.

Schrijf reactie (0 Reacties)

doelen website bepalen

Wat is een Customer Journey?

De customer journey brengt de reis in kaart die een klant aflegt om over te gaan tot de aankoop van een dienst of product.

Elk contactmoment brengen we in kaart waardoor je een duidelijk overzicht krijgt van de verschillende fases die iemand doorloopt in het aankoopproces. In de eerste fase gaat het vaak nog over een vage of zelfs onbekende behoefte. In de tweede fase wordt dit een concrete behoefte en tenslotte neem de klant een beslissing om wel of niet te kopen. Maar ook daarna gaat de klantenreis verder en onderzoeken we waar service en loyaliteit nog beter kunnen. Een tevreden klant is immers niet alleen loyaler aan je aanbod maar wordt zelfs ambassadeur van je merk, product of onderneming.

 

Schrijf reactie (0 Reacties)