tijd website 1

De website staat online en wordt vergeten.

De meeste ondernemingen zijn zich ondertussen wel degelijk bewust van het belang van een goede website. Vaak werd er serieus geïnvesteerd in een nieuwe site, er werd veel energie in gestoken, een copywriter onder de arm genomen, een fotograaf, noem maar op. De website gaat online….en dan valt het stil. Er worden geen nieuwsberichten of referenties meer aangevuld, de laatste update dateert al snel van een half jaar geleden.

 

Gebrek aan tijd en inspiratie

Het meest gehoorde excuus is gebrek aan tijd. Daarnaast hoor ik vaak dat ondernemers geen idee hebben waar ze over moeten schrijven.

Ontzettend jammer natuurlijk want je website is het centrum van je online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
en zou moeten meegroeien met je bedrijf. Laat je online marketing links liggen en laat je je website verkommeren, dan mis je heel wat kansen en opportuniteiten waar je concurrenten wel gebruik van maken.

Omdat ik het zo ontzettend jammer vind dat veel websites nooit een update krijgen, geef ik je hierbij de 3 belangrijkste redenen om regelmatig wat tijd te spenderen aan je site:

1. Hou je klanten up-to-date

Je website is een uitstekend kanaal om je klanten te informeren over je nieuwste producten of diensten en om te tonen waar je als ondernemer mee bezig bent. Je site zou dus ook constant mee moeten groeien met je bedrijf. Kom je met een nieuwe dienst of een nieuw product op de markt, dan zou je je automatisch moeten afvragen hoe je dit gaat communiceren op je website. En dat geldt niet enkel voor nieuwe producten of diensten. Er zijn zoveel verschillende dingen die je kan communiceren. Enkele voorbeelden:

  • je kocht een nieuwe machine waardoor bepaalde werkzaamheden beter, sneller of voordeliger kunnen worden uitgevoerd

  • je hebt een nieuwe collega in dienst genomen die je team gaat versterken of die een bepaalde expertise met zich meebrengt.

  • Je doet een tijdelijke actie

  • je neemt binnenkort deel aan een beurs waar klanten je kunnen bezoeken

  • je geeft binnenkort een opleiding of webinarwebinar

    Dit is een live online seminarie waarvoor geïnteresseerden al dan niet betalend kunnen inschrijven. Na inschrijving ontvangt de deelnemer dan een link waarmee hij op het afgesproken tijdstip kan inloggen. Deelnemen gebeurt gewoon via computer, tablet of smartphone waarbij bepaalde interactie in de vorm van polls of vragen mogelijk is. Webinars worden in sommige gevallen ook opgenomen zodat ze ook achteraf nog kunnen bekeken worden.

  • je hebt een opleiding gevolgd en je expertise vergroot

  • je hebt een prijs gewonnen, een certificaat behaald, ….

  • ….

Ondernemers beseffen vaak zelf niet hoeveel ze te vertellen hebben tot je echt een lijst gaat maken met mogelijke onderwerpen. Vergelijk het met een receptie waar je nieuwe contacten legt. Iemand vraagt wat je doet en wil er graag meer over weten. Ik ben er van overtuigd dat je dan urenlang enthousiast kan vertellen over je bedrijf, je dienst of je product.

Dat zijn de verhalen die je ook op je website kwijt kan!
Dat zijn de verhalen die mensen graag horen!


tijd website 2

Moeten je klanten regelmatig inloggen op je website of bepaalde informatie opzoeken dan is dat een extra reden om er voor te zorgen dat die klant regelmatig iets nieuws te zien krijgt.

Hebben je klanten weinig reden om je website regelmatig te bezoeken dan zou je moeten gebruik maken van een nieuwsbrief. Dankzij je nieuwsbrief behoud je het contact met je klanten, blijf je onder de aandacht en zorg je ervoor dat hij niet vreemd gaat bij je concurrent.

In die nieuwsbrief vertel je met welke nieuwe dingen je bezig bent, je schrijft een korte alinea waarin je de nieuwsgierigheid van je klant prikkelt en verwijst hem vervolgens door naar je website om het volledige artikel te lezen. Hetzelfde doe je op sociale media, ook daar maak je melding van nieuwigheden en verwijs je door naar je website. Pas je deze techniek goed toe, dan zal je website functioneren als centrum van je online marketing en meegroeien met je bedrijf.

2. Een constante stroom nieuwe prospecten dankzij je website.

Bij het opzetten van een website zou steeds zeer goed moeten worden nagedacht over het doel van je website, wat wil jij met je website bereiken en hoe ga je dat doen.

De twee meest voorkomende doelen zijn verkoop, meestal in combinatie met een webshop, en het bereiken van nieuwe klanten.

Om deze doelen te realiseren zal je er in de eerste plaats moeten voor zorgen dat je veel bezoekers krijgt op je website. Als je weet dat slecht 3 tot 5 % van je websitebezoekers ook klanten worden, dan kan je berekenen hoeveel bezoekers je nodig hebt om je doel te bereiken.

Gelukkig zijn er heel wat mogelijkheden om meer bezoekers te krijgen, ik verwijs je daarvoor graag door naar een eerder artikel over het aatrekken van bezoekers.

Bezoekers die jouw website voor het eerst zien,verwachten uiteraard dat jouw website helemaal up-to-date is. Komen ze midden in de zomer op jouw website terecht en zien ze daar ‘Gelukkig Nieuwjaar’ staan, dan gaan ze er al snel van uit dat alle info op jouw website verouderd is. Logisch natuurlijk, als je al een half jaar geen nieuw artikel meer hebt geschreven, is de kans immers groot dat ook je prijzen of je aanbod niet meer kloppen.

Voor je het weet, is die prospect aan het kijken op de website van je concurrent die 2 dagen geleden een nieuw artikel online plaatste met interessante informatie.

 

tijd website 3

3. Google houdt niet van verouderde websites.

Laat ons eerst eens kijken naar wat Google wil. Google wil zijn bezoekers de meest relevante info tonen op basis van de ingegeven zoekwoorden.

Over SEO
SEO

Dit staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het is een verzameling van technieken die een website kunnen verbeteren waardoor hij makkelijker gevonden wordt in Google.

(Search Engine Optimalisaton) is heel wat te vertellen en ook daarvoor verwijs ik je graag door naar een eerder artikel over hoe je hoger kan scoren in Google.

Maar hoe goed je site ook geoptimaliseerd is, hoeveel moeite je ook gedaan hebt om trefwoorden te verwerken, site maps in te dienen, enz., als je de inhoud van je website nooit aanvult, zal je onherroepelijk zakken in de resultaten van Google.

Net zoals die nieuwe bezoeker niet zeker is dat je info nog wel klopt omdat hij Gelukkig Nieuwjaar ziet staan in juli, zal ook Google niet overtuigd zijn van je site als je nooit een update plaatst.

Google zal dan voorkeur geven aan je concurrent die wel regelmatig een nieuw artikel online plaatst en jou laten zakken in de resultaten.

Staat je website al even stil, onderneem dan nu actie.

Is het een half jaar of langer geleden dat je een update geplaatst hebt, dan is het tijd om actie te ondernemen en je website aan te vullen met enkele nieuwsberichten en nieuwe referenties.

Heb je echt geen tijd, vind je het ondanks het lijstje hierboven toch nog moeilijk om goede onderwerpen te vinden of heb je geen vlotte pen, neem dan gerust contact op.

We stellen samen een planning en zorgen voor het updaten van je site op vooraf bepaalde tijdstippen. Uiteraard zullen we jouw input nodig hebben om relevante artikelen te schrijven maar we kunnen je heel wat werk uit handen nemen door de copywriting voor onze rekening te nemen, de beelden daarbij te kiezen en de artikelen online te plaatsen.

We kunnen zelfs zorgen voor het opmaken en versturen van je nieuwsbrieven of voor het opvolgen van je sociale media.

Zin om te gaan samenwerken en je online marketing een serieuze boost te geven, neem dan contact op en we zitten binnenkort samen om dit verder te bespreken.

ebook websites 1

 

Kan je nog wat extra tips gebruiken om meer resultaat te halen met je website, download dan hier mijn e-book
e-book

Een e-book is een digitaal boek en kan een gedigitaliseerde versie van een bestaand boek zijn of een nieuw geschreven boek dat niet in papiervorm verschijnt. E-books worden op een e-reader gelezen, maar ook op gewone computerschermen, tablets of smartphones, afhankelijk van het bestandsformaat.

met 15 stappen naar een succesvolle website.

 

 

 

 

 

 

 

We gebruiken cookies op onze website om de beleving op onze website te verhogen. Daarnaast plaatsen we ook cookies van veilige en betrouwbare partners om aanbiedingen te tonen die voor jou interessant zijn. Accepteer je het plaatsen van veilige en betrouwbare cookies, ga dan verder met browsen op onze website. Privacy Policy

Reacties mogelijk gemaakt door CComment