Hoe verwerk je trefwoorden in je website?
- Details
Zijn trefwoorden echt de gouden sleutel?
Wil je beter gevonden worden in de Google zoekresultaten dan spelen je trefwoorden inderdaad een zeer belangrijke rol.
Eerst en vooral moet je natuurlijk weten wat jouw belangrijkste trefwoorden zijn. Daarover schreef ik eerder al een blogartikel 'De juiste zoekwoorden kiezen'.
Maar net zo belangrijk als het kiezen van de juiste trefwoorden, is het verwerken van die trefwoorden in je website. Bij elke zoekopdracht moet Google namelijk gaan zoeken welke webpagina’s het beste antwoord geven en moet hij die pagina’s gaan rangschikken.
Door je zoekwoorden op de juiste posities te plaatsen, weet Google sneller waar je pagina over gaat, waardoor je beter geïndexeerd wordt.
Lees meer: Hoe verwerk je trefwoorden in je website?
Schrijf reactie (0 Reacties)Wat is nu écht je positie in Google?
- Details
Je échte positie in Google controleren
Heb je ook al eens gegoogeld naar je eigen website?
Waarschijnlijk wel, want natuurlijk wil je graag weten of je een hoge positie in Google hebt, toch?
Maar wist je dat Google rekening houdt met jouw voorkeuren waardoor websites die jij vaak bezoekt bovenaan getoond worden in je zoekresultaten?
De kans is dus groot dat je website op de eerste pagina getoond wordt als jij zelf zoekt, misschien zelfs wel helemaal bovenaan. Helaas geeft dat een vertekend beeld en is het goed mogelijk dat je in werkelijkheid pas op pagina 10 of 20 gerankt wordt.
Zelf Googelen op je bedrijfsnaam of je belangrijkste trefwoorden geeft dus helemaal geen objectief resultaat weer van je echte ranking in Google!
Hieronder laat ik je zien hoe je te weten komt op welke positie je écht getoond wordt.
Lees meer: Wat is nu écht je positie in Google?
Schrijf reactie (0 Reacties)Een marketingplan maken, is dat nodig?
- Details
Voor grotere bedrijven is het maken van een marketingplan meestal vanzelfsprekend. KMO's en solopreneurs zijn daar over het algemeen minder mee bezig. Marketing wordt al snel iets dat ze tussendoor doen, als het even wat stiller is of als het aantal opdrachten dreigt stil te vallen.
Dat is jammer want een goed marketingplan geeft je heel wat voordelen:
- Je hebt een tool die je helpt je doelstellingen te bereiken.
- Je weet wat je moet doen om de juiste doelgroep
doelgroep
Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wil bereiken met jouw product of dienst. Het zijn de mensen die zich er het meest door aangesproken voelen. Hoe nauwkeuriger jij je doelgroep kan bepalen, hoe gemakkelijker het zal zijn om de juiste marketingacties te ondernemen.
aan te spreken. - Je bouwt aan een lijst met warme leads.
- Je zet leads sneller om in klanten.
- Je verbetert de klantenrelaties en klantentevredenheid.
- Je gaat efficiënter en gerichter om met je marketingbudget waardoor je uit hetzelfde budget meer resultaat haalt.
- Je hebt een beter overzicht van je online en offline inspanningen waardoor je gerichter actie kan ondernemen.
- Je ervaart minder ups en downs in de omzet van je bedrijf.
Het grootste voordeel van een goed marketingplan staat misschien nog niet in het lijstje hierboven en dat is: rust in je hoofd.
Je weet namelijk constant precies wat je moet doen om contact te houden met bestaande klanten én om nieuwe leads en klanten aan te trekken.
Lees meer: Een marketingplan maken, is dat nodig?
Schrijf reactie (0 Reacties)