zoekwoorden 

Hoe kies je de juiste zoekwoorden?

Wil je meer resultaat halen met je online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
, dan is het absoluut zinvol om eerst te onderzoeken wat de beste zoekwoorden zijn voor jouw dienst of product. Die zoekwoorden vormen de basis voor de structuur en teksten op je website maar zijn bovendien ook een handig hulpmiddel bij het schrijven van blogartikelen, berichten op sociale media, nieuwsbrieven en zelfs bij het optimaliseren van je afbeeldingen.
In dit artikel leg ik het verschil uit tussen droomzoekwoorden, contentzoekwoorden en longtailzoekwoorden en waarom je ze alledrie nodig hebt.

Schrijf reactie (0 Reacties)

google analytics

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een gratis tool van Google waarmee je een hoop gegevens kan verzamelen over je websitebezoekers. Deze tool zou op elke website moeten geïnstalleerd zijn. Te vaak kom ik nog ondernemers tegen die niet eens kunnen controleren hoeveel bezoekers hun website maandelijks heeft. Maar als je zelfs dat niet weet, hoe kan je dan van je website een krachtig werkinstrument maken waar je constant nieuwe prospecten mee bereikt?

Door Google Analytics te installeren, krijg je toegang tot alle gegevens die je nodig hebt om je website constant te verbeteren en je marketinginspanningen te meten.

Schrijf reactie (1 Reacties)

trefwoorden sleutelposities

 

Zijn trefwoorden echt de gouden sleutel?

Wil je beter gevonden worden in de Google zoekresultaten dan spelen je trefwoorden inderdaad een zeer belangrijke rol.
Eerst en vooral moet je natuurlijk weten wat jouw belangrijkste trefwoorden zijn. Daarover schreef ik eerder al een blogartikel 'De juiste zoekwoorden kiezen'.

Maar net zo belangrijk als het kiezen van de juiste trefwoorden, is het verwerken van die trefwoorden in je website. Bij elke zoekopdracht moet Google namelijk gaan zoeken welke webpagina’s het beste antwoord geven en moet hij die pagina’s gaan rangschikken.

Door je zoekwoorden op de juiste posities te plaatsen, weet Google sneller waar je pagina over gaat, waardoor je beter geïndexeerd wordt.

 

Schrijf reactie (0 Reacties)