websucces 1

Wist je dat de eerste website alweer dateert van 1991? Die allereerste site werd gelanceerd door Tim Berners-Lee, een Britse informaticus en diende als een eenvoudige manier om informatie te delen over het World Wide Web-project zelf.

Ondertussen worden er elke seconde 99.000 zoekopdrachten in Google ingevoerd. Dat komt neer op zo'n 8,5 miljard per dag!
Internet is niet meer weg te denken uit ons dagelijks bestaan en voor bedrijven is online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
de belangrijkste manier geworden om hun doelgroep
doelgroep

Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wil bereiken met jouw product of dienst. Het zijn de mensen die zich er het meest door aangesproken voelen. Hoe nauwkeuriger jij je doelgroep kan bepalen, hoe gemakkelijker het zal zijn om de juiste marketingacties te ondernemen.
te bereiken.

Toch blijkt dat het nog steeds voor veel bedrijven een uitdaging is om effectief nieuwe klanten te winnen via internet en hun website.

Nog steeds hoor ik veel ondernemers zeggen dat ze veel tijd en/of geld investeerden in hun website maar dat er weinig resultaat uit komt. Tijdens de trajecten die ik met mijn klanten doe, viel het me op dat dezelfde vijf fouten steeds weer terugkomen.

Hieronder geef ik je de vijf meest voorkomende redenen waarom je website geen nieuwe klanten oplevert:

 

Schrijf reactie (0 Reacties)
sussesvolle emailmarketing

Wat is e-mailmarketing
e-mailmarketing

E-mail marketing is een krachtige vorm van direct marketing waarmee je op een eenvoudige en persoonlijke manier producten of diensten kan promoten via e-mail. Het is een goedkope en snelle manier om nieuwe klanten te werven, bestaande klanten te overtuigen om tot actie over te gaan (bv kopen) en relaties met klanten te beheren.
?

Email maakt ondertussen deel uit van ons dagelijks leven en is onmisbaar geworden als communicatietool. Aan de andere kant kan de nooit eindigende stroom inkomende mails ook voor heel wat stress zorgen. Een korte vakantie levert al snel honderden ongeopende berichten op en elke ochtend deleten we massaal inkomende mails. Vaak zijn het onderwerpen die ons niet interesseren of waar we niet om gevraagd hebben.

Het gevolg daarvan is dat veel ondernemers het nut van e-mailmarketing in twijfel trekken en er van uit gaan dat nieuwsbrieven niet meer werken. Maar is dat zo?

Uit onderzoek blijkt eerder dat e-mailmarketing nog steeds een zeer belangrijk onderdeel is van de marketingmix.

  • 97% van de bedrijven gebruikt e-mail om van bezoekers of prospecten klanten te maken

  • 72% van de mensen verkiest e-mail om promotionele content te ontvangen

  • 76% van de ontvangers heeft al gekocht na het krijgen van een e-mail

  • 55% van de bedrijven haalt meer dan 10% van hun sales uit e-mailmarketing

Schrijf reactie (0 Reacties)

Consistente marketing, wat betekent dat?

Consistentie in marketing betekent simpelweg dat je op een uniforme manier communiceert, zowel online als offline. Maar wat houdt dat nu precies in?

Het betekent:

• Samenhang realiseren tussen verschillende kanalen,

• zorgen dat je boodschap en branding altijd consistent zijn,

• en regelmaat hanteren in je communicatie.

Misschien denk je nu, "Mooi gezegd Martine, maar hoe doe ik dat?"

Lees dan zeker verder, want jouw online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
werkt pas echt als je deze consistentie toepast.

conistentie

Schrijf reactie (0 Reacties)