Afbeeldingen optimaliseren voor het web
- Details
Goede beelden zijn in de meeste vormen van communicatie onmisbaar.
Vaak is het immers eerst het beeld dat de aandacht trekt voor je de tekst gaat lezen, denk maar aan kranten, magazines of de reklameborden langs de weg.
Ook in webdesign zijn beelden belangrijk om je boodschap duidelijk over te brengen.
Maar als het gaat over beelden voor je website, is niet enkel de keuze van het juiste beeld belangrijk maar is het ook noodzakelijk om dit beeld te optimaliseren voor internet. En juist daar loopt het helaas heel vaak fout. Beelden op websites zijn vaak te groot en te zwaar voor online gebruik, wat zeer nadelig is voor je website.
Lees meer: Afbeeldingen optimaliseren voor het web
Schrijf reactie (0 Reacties)Je logo en huisstijl, de basis van een sterk merk
- Details
In dit blogartikel gaat het eens niet over online marketingonline marketing
Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
maar wel over iets dat er heel nauw mee samenhangt, namelijk je logo en huisstijl.
Nu denk je misschien ‘wat heeft mijn logo met online marketing te maken’?
Wel, meer dan je denkt. Want een logo en huisstijl zijn enorm belangrijke onderdelen van je communicatie. Hieronder leg ik je uit waarom:
Waarom is je logo zo belangrijk?
1. Een goede eerste indruk maken
Online heb je ongeveer 2 seconden om een goede eerste indruk te maken en je potentiële klant ervan te overtuigen dat het de moeite waard is om je aanbod verder te bekijken.
Op dat moment kan een goede huisstijl het verschil maken. Een sterk logo in de juiste kleuren ondersteunt jouw aanbod. Klopt je uitstraling niet met je dienst of product dan ben je die prospect binnen die 2 seconden weer kwijt.
2. Herkenbaarheid
Je logo is het symbool waardoor je merk of bedrijf herkenbaar wordt. Trek jij je logo en huisstijl consequent door, dan gaan mensen steeds makkelijker de link leggen met je bedrijf en wat je doet.
3. Vertrouwen en loyaliteit
We worden overladen met prikkels waardoor consumenten, meer dan ooit, verlangen naar consistentie.
Groeit je bedrijf en wordt je logo steeds bekender dan ontstaat er ook een beeld van betrouwbaarheid. Denk bv aan merken zoals Nike. Zelfs al heb je nog nooit iets van Nike gekocht, je zal niet snel twijfelen aan de betrouwbaarheid. Het logo wordt dan een soort kwaliteitsgarantie.
Lees meer: Je logo en huisstijl, de basis van een sterk merk
Schrijf reactie (0 Reacties)Waarom online reviews echt belangrijk zijn
- Details
Sinds mensenheugenis is mond-aan-mondreclame een zeer efficiënte vorm van publiciteit. Alvorens een product te kopen, een hotel te boeken of een restaurant te reserveren, weten we graag wat anderen ervan vinden. Het is dus logisch dat online reviews een grote invloed hebben op ons koopgedrag.
Daarom zijn in de toeristische sector websites als booking.com en tripadvisor zo populair. Maar ook op sites buiten de reissector wordt er alsmaar vaker met online reviews gewerkt. Denk aan websites zoals bol.com of coolblue waar bij elk product beoordelingen getoond worden. Sommige sites gaan zelfs nog een stapje verder. Op modesite Zalando bijvoorbeeld kan je dankzij de commentaren ook gemakkelijk zien of een kledingstuk groot of klein uitvalt. Handig als je twijfelt tussen 2 maten.
Lees meer: Waarom online reviews echt belangrijk zijn
Schrijf reactie (0 Reacties)