Waarom is SEO belangrijk?


Wat doe je als je op zoek bent naar een leuk hotelletje voor een romantisch weekend?
Wat doe je als je een gezellig restaurant zoekt om af te spreken met je vrienden?
Wat doe je als je dringend een slotenmaker nodig heb?

Juist, je googelt. Net zoals miljoenen andere mensen die dagelijks via Google op zoek gaan naar diensten, producten, informatie of oplossingen. Al die mensen willen zo snel mogelijk een antwoord op hun zoekopdracht en meestal klikken ze daarbij enkel de resultaten aan op de eerste pagina en dan nog vooral wat bovenaan staat.

Daarom is het als bedrijf belangrijk dat je bovenaan in de zoekresultaten wordt getoond op het moment dat iemand op zoek gaat naar jouw dienst of product. Hoe hoger je gerankt wordt, hoe gemakkelijker het wordt om meer bezoekers op je website te krijgen.
Hoe meer bezoekers je hebt, hoe eenvoudiger het wordt om een goede online marketing op te zetten waarmee je bezoekers  omzet naar klanten.

Wat is SEO of Search Engine Optimization?

Zoekmachine optimalisatie is geen wondermiddel maar een proces waarbij je website geoptimaliseerd wordt, zowel technisch als inhoudelijk om vervolgens mee te evolueren met je bedrijf.
We beginnen steeds met de basis en controleren of je website technisch voldoet om Google blij te maken.
We controleren daarbij oa:

  • de structuur van je website
  • de mobielvriendelijkheid
  • de snelheid
  • je 404-pagina
  • het SSL-certificaat
  • toegankelijkheid voor Google
  • ....

Vervolgens gaan we je teksten aan een grondige analyse onderwerpen.  Daarbij besteden we niet alleen aandacht aan de vindbaarheid voor Google maar houden we ook rekening met de relevantie en leesbaarheid voor je bezoeker.
Als bezoekers onmiddellijk afhaken omdat ze niet de juiste informatie vinden of omdat je tekst niet goed leest op een scherm, zal een betere ranking in Google een onmogelijke opdracht worden.
Trucjes werken trouwens ook niet meer, je teksten vol trefwoorden steken mag dan ooit een goede tactiek geweest zijn, momenteel wordt het enkel afgestraft.
We controleren je teksten oa op:

  • gebruik van trefwoorden
  • relevante inhoud
  • taal- en woordgebruik
  • schermvriendelijke opmaak
  • metadata
  • lengte
  • duplicate content
  • ....

Hoe we in praktijk aan de slag gaan met SEO

SEO of zoekmachine optimalisatie

Stap 1: SEO-scan

Mogen we je helpen om beter gevonden te worden in Google, dan starten we steeds met een SEO-scan waarin we zowel de technische aspecten als de content analyseren. Op basis van die scan ontvang je een lijst met mogelijke verbeterpunten waar je onmiddellijk mee aan de slag kan.

Stap 2: Zoekwoordenonderzoek

Op basis van je teksten gaat Google analyseren waar je website over gaat en op welke trefwoorden die moet geïndexeerd worden. Door niet alleen de juiste zoekwoorden te gebruiken maar ze ook op strategische plaatsen in je website te verwerken, help je Google met het beter en sneller indexeren van je website. 
Via een trefwoordenonderzoek analyseren we wat jouw belangrijkste trefwoorden zijn. Vervolgens bekijken we of ze gebruikt worden op de juiste sleutelposities in je website.
Die trefwoordenlijst gebruik je trouwens niet alleen als basis voor je SEO en webteksten, maar ook voor je sociale media, blogartikelen, enz.

Stap 3: SEO-actieplan

Op basis van de SEO-scan geven we je advies om  jouw website te optimaliseren zodat die beter gevonden wordt in Google. We bekijken daarbij ook wat voor jou de beste werkwijze is. Wil je graag zelf aan de slag, geef je graag alles uit handen of gaan we samenwerken? Alle formules zijn mogelijk. We werken samen een plan uit, aangepast aan jouw bedrijf, budget en beschikbare tijd.

Opvolging

Zoekmachineoptimaisatie voor Google is een proces dat nooit helemaal klaar is. Je zal geregeld nieuwe inhoud moeten plaatsen om goed te blijven scoren in de Google zoekresultaten en je wil natuurlijk ook up-to-date blijven met de nieuwste evoluties binnen SEO. Google evolueert en alleen door je website mee te laten evolueren blijf je goed scoren in de zoekresultaten. We helpen je graag door regelmatig te evalueren en advies te geven.

Wil jij ook een website die goed scoort in de Google zoekresultaten?

Het antwoord zou altijd 'ja' moeten zijn, want je wil online gevonden worden op het moment dat iemand op zoek is naar jouw dienst of product. Google maar eens op jouw trefwoorden en je zal onmiddellijk zien wie van je concurrenten wel actief bezig is met SEO.
Wil je hem verslaan in Google, meer bezoekers krijgen op je website en je bedrijf een boost geven? Dan is dit het juiste moment om met SEO te starten.

Wil je liefst zelf aan de slag gaan?
Download dan alvast mijn Gratis SEO-checklist en ontdek op welk punten jouw webite kan verbeterd worden.

Geen zin om alles zelf uit te zoeken?
Maak dan gebruik van de Quickscan of de volledige SEO Check waarin ik jouw website grondig analyseer.
Wil je graag een analyse en advies van je volledig online marketing, kies dan voor de marketing scan.

 


Quick scan

Je ontvangt een korte video met mijn feedback op je website en de belangrijkste verbeterpunten om beter vindbaar te worden in Google.

 

120 Euroquickscan aanvragen

 


 

SEO scan

Je ontvangt een scan van je website met analyse en advies op 50 punten, waaronder:

• technische aspecten
• structuur
• content en teksten
• metadata
• wetgeving
• en nog veel meer...

 

390 Euro SEO scan aanvragen

incl. persoonlijke bespreking


Marketing scan

Je ontvangt een volledig scan van je website aangevuld met advies voor het optimaliseren van je online marketing zodat je meer resultaat haalt met je website en gaat groeien via internet.

• alles wat in de SEO scan zit
• analyse en advies gebruik social media, e-mailmarketing, autoresponders, enz.
• advies online marketing en strategieën om je bedrijf te laten groeien via internet

 

550 Euro marketing scan aanvragen
incl. persoonlijke bespreking


Heb je nog vragen?
Ben je niet zeker welk plan voor jou het meest geschikt is?
Vraag dan hieronder je 'Gratis kennismakingsgesprek' aan en ik neem binnenkort contact met je op.

gratis kennismakingsgesprek