structuur website id4web

De structuur van je website is belangrijk  voor je vindbaarheid in Google.

Net zoals je huis een goed fundament moet hebben, moet je website en goede basisstructuur hebben.
Een goede websitestructuur werkt steeds op 3 vlakken:

  • voor jezelf wordt het makkelijker om controle te houden over je website terwijl die meegroeit met je bedrijf
  • voor je bezoekers is een logische en gestructureerde website gebruiksvriendelijker
  • een zoekmachinevriendelijke structuur helpt je hoger te ranken in Google

Schrijf reactie (0 Reacties)

SEO expert

Toen ik jaren geleden begon met webdesign was er van SEO
SEO

Dit staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het is een verzameling van technieken die een website kunnen verbeteren waardoor hij makkelijker gevonden wordt in Google.

nog niet echt sprake. Een website was eigenlijk niet meer dan een online visitekaartje. Google werd in 1998 opgericht en stilaan werd het belangrijk om hoog te scoren in de zoekresultaten. In de beginjaren kon je daarvoor nog een aantal eenvoudige trucjes gebruiken. BacklinksBacklinks

Dit zijn links op andere websites die naar jouw site doorverwijzen. Waardevolle backlinks dragen nog steeds bij aan je populariteit en ranking in de zoekmachines al zijn ze niet meer zo belangrijk als in de begindagen van Google. Een backlink is momenteel alleen nog waardevol als het verband tussen de beide sites relevant is.

waren zowat de belangrijkste factor en dus kon je door te zorgen voor een groot aantal linken je positie gigantisch verbeteren. Een andere manier die vaak werd toegepast was het plaatsen van trefwoorden in de achtergrond zodat die onzichtbaar waren voor de bezoeker maar wel goed werden opgepikt door Google.
Ondertussen is er echter heel wat verandert:

Schrijf reactie (0 Reacties)

social media kiezen

Waarom social media belangrijk zijn voor je bedrijf

Over het algemeen is je website je belangrijkste tool als het gaat over online marketingonline marketing

Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
. Op je website gebeurt immers de conversieconversie

Conversie in online marketing wordt meestal uitgedrukt in percentage en gaat over het behalen van een bepaald vooropgesteld doel.
Een mogelijk doel is bv dat bezoekers van je website zich inschrijven op je nieuwsbrief. Telkens wanneer een bezoeker die actie uitvoert, spreken we van een conversie. In dit geval betekent een conversiepercentage van 5% dat 5 op 100 bezoekers zich inschrijfven op je nieuwsbrief.
, of het nu gaat over een online aankoop of over het leggen van contacten. Bovendien is je website een kanaal dat je volledig in eigen handen hebt, jij bepaalt de inhoud, de look en hoe je je website inzet.
Social media zijn dus geen doel op zich, maar wel een middel om je online marketing te versterken en je online zichtbaarheid te vergroten.
Het opzetten en onderhouden van social media kanalen kan echter ook tijdrovend zijn. Daarom is het belangrijk je energie en tijd te besteden aan de kanalen die het meest geschikt zijn voor jouw bedrijf.

Schrijf reactie (0 Reacties)