Facebook doelgroepen


Facebook advertenties kunnen enorm effectief zijn maar alles staat of valt met het bepalen van de juiste doelgroep
doelgroep

Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wil bereiken met jouw product of dienst. Het zijn de mensen die zich er het meest door aangesproken voelen. Hoe nauwkeuriger jij je doelgroep kan bepalen, hoe gemakkelijker het zal zijn om de juiste marketingacties te ondernemen.
. De tools die Facebook ons daarvoor geeft zijn enorm uitgebreid en in dit artikel leg ik je uit hoe je alle mogelijkheden zo effectief mogelijk inzet, zodat je het maximum uit je advertentiebudget kan halen.

Schrijf reactie (0 Reacties)

landingspagina

Er is al heel wat geschreven over hoe je een goede homepage maakt maar wat vaak vergeten wordt is dat niet iedereen eerst op je homepage terecht komt. Klikt iemand op je online advertentie,  blogartikel of  een link op sociale media, dan komt die vaak terecht op een landingspaginalandingspagina

Dit is een pagina op je website waar de bezoeker automatisch op terecht komt (landt) na het volgen van een link, bijvoorbeeld vanuit een sociale media of vanuit Google Ads. Elke pagina kan dus een landingspagina zijn maar vaak worden er ook specifieke of tijdelijke landingspagina’s geschreven om een bepaalde dienst, een product
over een specifieke dienst of product. De functie van dergelijke landingspagina is vaak de bezoeker te overtuigen van jouw aanbieding en er voor te zorgen dat hij actie onderneemt. Dat hoeft niet altijd een aankoop zijn maar kan ook het achterlaten zijn van een e-mailadres of contactgegevens, zodat je die klant ook actief kan contacteren.
Maar hoe krijg je die bezoekers nu zo ver dat hij inderdaad zijn gegevens achterlaat?
Hieronder geef ik je alvast 10 eenvoudige tips voor een succesvolle landingspagina met hogere conversieconversie

Conversie in online marketing wordt meestal uitgedrukt in percentage en gaat over het behalen van een bepaald vooropgesteld doel.
Een mogelijk doel is bv dat bezoekers van je website zich inschrijven op je nieuwsbrief. Telkens wanneer een bezoeker die actie uitvoert, spreken we van een conversie. In dit geval betekent een conversiepercentage van 5% dat 5 op 100 bezoekers zich inschrijfven op je nieuwsbrief.
.

Schrijf reactie (0 Reacties)

wordle metadata

Wat zijn nu eigenlijk metadata?

Metadata krijg je te zien als je een zoekopdracht ingeeft in Google. Hieronder zie je een resultaat van mijn zoekopdracht 'restaurant in Gent'. De bovenste (blauwe) regel is de meta title, daaronder zie je de urlurl

De definitie van URL is Uniform Resource Locator. Elk item op internet heeft een eigen uniek adres in de vorm van een url waarbij de locatie op het internet wordt weergegeven. Een url kan bv zijn https://id4web.be/webdesign, waarbij verwezen wordt naar de pagina webdesign op mijn website.

van de pagina en de twee onderste tekstlijnen is de meta descriptionmeta description

Dit is een omschrijving die in het kort samenvat waar je webpagina over gaat en wordt getoond in de Google zoekresultaten. Een goede meta description verleidt de bezoeker om door te klikken naar je website. Is de description niet ingevuld dan kiest Google zelf en stuk tekst uit je website.
. Dit voorbeeld maakt onmiddellijk duidelijk wat de metadata eigenlijk doen: ze geven namelijk de bezoeker 'zin' om door te klikken. Geef toe, deze tekst spreekt aan en geeft je zin om door te klikken naar de website van het restaurant.
metadata goed

Schrijf reactie (0 Reacties)