Waarom metadata belangrijk zijn en hoe je ze schrijft
- Details
Wat zijn nu eigenlijk metadata?
Metadata krijg je te zien als je een zoekopdracht ingeeft in Google. Hieronder zie je een resultaat van mijn zoekopdracht 'restaurant in Gent'. De bovenste (blauwe) regel is de meta title, daaronder zie je de urlurl
De definitie van URL is Uniform Resource Locator. Elk item op internet heeft een eigen uniek adres in de vorm van een url waarbij de locatie op het internet wordt weergegeven. Een url kan bv zijn https://id4web.be/webdesign, waarbij verwezen wordt naar de pagina webdesign op mijn website.
van de pagina en de twee onderste tekstlijnen is de meta descriptionmeta description
Dit is een omschrijving die in het kort samenvat waar je webpagina over gaat en wordt getoond in de Google zoekresultaten. Een goede meta description verleidt de bezoeker om door te klikken naar je website. Is de description niet ingevuld dan kiest Google zelf en stuk tekst uit je website.
. Dit voorbeeld maakt onmiddellijk duidelijk wat de metadata eigenlijk doen: ze geven namelijk de bezoeker 'zin' om door te klikken. Geef toe, deze tekst spreekt aan en geeft je zin om door te klikken naar de website van het restaurant.
Lees meer: Waarom metadata belangrijk zijn en hoe je ze schrijft
Schrijf reactie (0 Reacties)Verkoop meer met je webshop!
- Details
In het opzetten van een webshop kruipt veel tijd en energie en als die webshop dan eenmaal online staat, verwacht men vaak al heel snel een mooie verkoop. Maar dan blijkt dat de klanten de weg naar je webshop niet vinden en bestellingen komen al helemaal niet binnen. Wat is de oorzaak en wat kan je doen om het tij te keren?
Zorg ervoor dat je doelgroep
doelgroep
Een doelgroep is een specifieke groep mensen die je wil bereiken met jouw product of dienst. Het zijn de mensen die zich er het meest door aangesproken voelen. Hoe nauwkeuriger jij je doelgroep kan bepalen, hoe gemakkelijker het zal zijn om de juiste marketingacties te ondernemen.
je webshop vindt
Een webshop is niet gelokaliseerd in een drukke winkelstraat waar je voorbijgangers kan binnen lokken met een mooie etalage. Nee, je webshop bevindt zich online tussen miljoenen andere sites. Gewoon zitten wachten tot je webshop gevonden wordt, zal dus echt niet voldoende zijn.
Lees meer: Verkoop meer met je webshop!
Schrijf reactie (0 Reacties)Krijg meer bezoekers op je website!
- Details
De basis: een goede website!
Online marketingOnline marketing
Dit is het verkopen van producten of diensten via digitale weg. Het is daarbij belangrijk om met de juiste strategieën de exacte doelgroep tot kopen te laten overgaan. De basis van online marketing is een grondig onderzoek en analyse zodat de juiste marketing strategieën gebruikt wordt.
start absoluut met een goede website. Een succesvolle website brengt jouw kernboodschap duidelijk naar voren, biedt de bezoeker waardevolle content binnen een gebruiksvriendelijke structuur en zorgt er voor dat jij regelmatig nieuwe klanten of prospecten wint.
Maar zelfs al voldoet je website aan alle punten dan nog zal je bezoekers naar je website moeten lokken. Momenteel zijn er al zeker 800 miljoen websites online en jaarlijks komen er miljoenen bij. Je moet er dus voor zorgen dat je potentiële klanten jouw website ook vinden in dat enorme aanbod!
Lees meer: Krijg meer bezoekers op je website!
Schrijf reactie (0 Reacties)