onlinemarketing id4web

Wat is Online Marketing?

Het doel van online marketing is simpel: meer resultaat halen met je website en je inspanningen op sociale media. Het is veel meer dan het online zetten van een website en af en toe iets posten op social media. Het gaat over het opzetten van een systeem waardoor potentiële klanten je gemakkelijker online vinden en goesting krijgen om bij jou te kopen of met jou te gaan samenwerken.

Zorg voor een sterke website.

Je online inspanningen vallen of staan met de kwaliteit van je website. Bij alles wat je online doet, zal je immers regelmatig verwijzen naar je website, dat is immers meestal ook de plaats waar de conversie gebeurt.
Daarom starten we meestal met het optimaliseren van je website voor we een volledig online marketingplan gaan uitwerken.

Welke strategieën kan je inzetten?

Elk bedrijf is anders, er bestaat helaas geen good-for-all marketingplan. Afhankelijk van jouw doelen, je product of dienst bekijken we welke tools, kanalen en technieken we kunnen inzetten en hoe we een marketingsysteem kunnen creëeren dat voor jou gaat werken.

Dit zijn een aantal strategieën die we kunnen inzetten in jouw marketingplan:

  • e-mailmarketing
  • contentmarketing
  • zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • conversie optimalisatie
  • online adverteren via Google Ads en/of via social media
  • een goed en consequent gebruik van sociale media

Belangrijk is dat al die kanalen op elkaar afgestemd zijn en elkaar versterken, zodat ze een echt systeem gaan vormen. Pas dan zal jouw online marketingstrategie ook echt resultaat gaan opleveren.

 

 

Verwante artikels:

10 tips voor een succesvolle webshop
Zin om met een webshop te starten? Lees dan eerst deze 10 belangrijke tips voor een succesvolle webshop.

Bescherm je beelden tegen diefstal.
Lukraak beelden van anderen van het internet plukken voor eigen gebruik is verboden. Je wil natuurlijk ook jouw beelden niet zien prijken op de website van de concurrentie zonder dat je daar toestemming voor gaf. Er is een methode waarmee je kan zien wat er met je afbeeldingen gebeurt.

Een marketingplan maken, is dat nodig?
We zijn voorstander van een goed marketingplan. Dat zorgt er namelijk voor dat er minder ups en downs zijn in je bedrijf en je aanhoudend nieuwe prospecten aanspreekt. Het helpt je ook om een overzicht te vormen van je online en offline inspanningen. Op die manier kun je acties op elkaar afstemmen om een gewenst resultaat te behalen.

Google SEO voor kleine ondernemingen, vergeet te duur of te moeilijk.
Search Engine Optimization heeft als doel je website beter vindbaar te maken in de zoekmachines. Vooral kleine ondernemingen denken vaak dat SEO moeilijk of duur is. In dit artikel laat ik je zien waarom dat niet zo is.

Het belang van een sterke website.
Wie echt resultaat wil halen met online marketing heeft een sterke website nodig. Hij is namelijk het centrum van je online inspanningen, de plaats waar je je prospecten aanspreekt en ze overtuigt om contact met je op te nemen. Alle wegen leiden naar je website, dus zorg ervoor dat hij scoort.

Hoger scoren in Google? Tips die werken!
Begrijp hoe Google in elkaar zit en je bent al een heel eind. Dan weet je dat een SEO-geoptimaliseerde en mobielvriendelijke website essentieel is. Zorg voor voldoende trefwoorden, geoptimaliseerde afbeeldingen, linken tussen de pagina’s en goede metadata.

Juiste zoekwoorden kiezen.
Om meer resultaat te halen uit je online marketing is het zinvol eerst te onderzoeken welke zoekwoorden je het beste gebruikt voor jouw dienst of product. Ze vormen namelijk de basis voor de structuur en de content op je website. Zelfs voor het optimaliseren van je afbeeldingen gebruikt je best de juiste zoekwoorden.

Krijg meer bezoekers op je website!
Een goede website die jouw kernboodschap duidelijk verkondigt, is een must. Hij is gebruiksvriendelijk en biedt de bezoeker betekenisvolle content. Verder zijn er veel mogelijkheden om bezoekers naar je website te krijgen.

Meer resultaat met je online advertenties? Start met remarketing!
Dankzij remarketing kan je mensen die je website bezocht hebben opnieuw aanspreken met een gerichte advertentie. Lees hier hoe je dankzij remarketing meer resultaat haalt uit je campagnes.

Online marketing en realistische verwachtingen.
De resultaten van online marketing hangen af van een boel factoren zoals budget, termijn, doelgroep enz. Lees hier wat je mag verwachten op korte en lange termijn.

Virtuele rondleiding maken van je bedrijf.
Geef de bezoekers van je website de kans om een virtuele wandeling door je bedrijf te maken. Potentiële klanten krijgen op die manier al een idee van de sfeer van je zaak waardoor je ze sneller kan overtuigen om langs te komen of te reserveren.

Waarom je naast een webdesigner ook een SEO specialist nodig hebt.
De meeste webdesigners hebben geen uitgebreide kennis van SEO waardoor je website dus niet de gewenste resultaten zal opleveren. Een SEO-specialist helpt je meet het optimaliseren van je website, zowel voor de zoekmachines als voor de bezoeker.

Wat is affiliatie marketing en word je er slapen rijk mee?
Affiliatie marketing is een vorm van online marketing door advertenties van anderen op je website te publiceren. Je ontvangt daarvoor een vergoeding die afhankelijk is van het aantal klikken op die links. Maar levert het echt veel op?

Wat is online marketing en hoe haal je er resultaat mee?
Met online- of internet marketing kan je marketing doelen bereiken via het internet. De belangrijkste kanalen zijn hierbij SEO, online adverteren, sociale media en e-mailcampagnes.