SEO id4web vanbignoot  

Een unieke, persoonlijke aanpak

Christiaan van Bignoot richt zich als juwelier op een unieke, persoonlijke aanpak. Ben je op zoek naar een mooi juweel voor een bijzonder moment dan komt Christiaan bij jou thuis langs of hij spreekt met je af op een aangename, discrete locatie. Een heel nieuwe manier dus om een mooi juweel te kiezen of een uniek juweel op maat te laten maken. Je moet niet meer naar de stad rijden en geen parking meer zoeken. Je moet zelfs geen rekening houden met openingsuren want Christiaan spreekt met je af op het moment dat jou best past.

Nieuwe klanten bereiken

Aangezien er geen winkel is, is internet en online marketing voor Christiaan de belangrijkste manier om nieuwe klanten te bereiken.
De website vormt daarbij de basis en moet voldoen aan drie belangrijke voorwaarden:
▪ De werkwijze en de voordelen moeten duidelijk zijn voor nieuwe bezoekers.
▪ De website moet de bezoeker stimuleren om contact op te nemen en een afspraak te maken.
▪ De website moet goed vindbaar zijn in Google.

SEO of zoekmachineoptimalisatie

Op basis van de bestaande website gingen we eerst bekijken wat de mogelijke verbeterpunten waren. Aangezien de website technisch al voldeed, ging onze focus vooral naar de content en de teksten.
Daarbij wordt steeds eerst gekeken naar de bezoeker. Welke informatie zoekt die en hoe kan de gebruikerservaring verbeterd worden.
Daarnaast gaan we optimaliseren voor Google. Door het juiste gebruik van trefwoorden, titels, leesbaarheid en metadata maken we de website beter indexeerbaar voor de zoekmachines.

Korte en lang termijn strategie.

SEO is vooral een langetermijnstrategie. Door regelmatig waardevolle blogartikels aan de website toe te voegen, wordt de website steeds beter gevonden op de juiste zoektermen.

Om ook op korte termijn resultaat te halen, richten we ons op social media en online advertising. Beide zijn uiterst geschikt om in contact te blijven met klanten en leads maar ook om een nieuwe doelgroep aan te trekken.
Het wordt wel steeds moeilijker om organisch een groot bereik te krijgen, daarom adviseren wij steeds om wat budget vrij te maken om te adverteren. Met Google Ads bereik je het makkelijkst de juiste doelgroep op het juiste moment. Wie zoekwoorden als ‘trouwringen kopen’ ingeeft, is daar immers ook werkelijk naar op zoek. Maar ook via social media kan je zeer gericht de juiste doelgroep aanspreken of advertenties richten op mensen die de website reeds bezocht hebben.

De ideale combinatie

Helaas bestaat er geen goed-voor-iedereen-marketingstrategie. Marketing is immers geen exacte wetenschap. Het is telkens weer zoeken, testen en evalueren wat er het beste werkt. Door zowel met SEO als met online advertising en social media aan de slag te gaan, creëren we wel een sterke basis. Die gaan we vervolgens constant evalueren en optimaliseren. Zo ontdekken we wat de beste resultaten oplevert en waar het meeste aandacht, energie en tijd naartoe moet gaan. Het doel is om een marketingsysteem uit te bouwen dat je constant kan herhalen en dat je helpt om je bedrijf te laten groeien.

Nieuwsgierig geworden?

De website van Christiaan van Bignoot kan je hier bekijken.
Meer over onze SEO-strategie lees je hier.