Hou contact met je klant via je e-mail marketing.
Uit onderzoek blijkt dat nieuwsbrieven nog steeds één van de beste manieren is om contact met je klanten te houden en om prospecten te bereiken.
Bedrijven die nog geen nieuwsbrieven versturen doen dit vaak vanuit het idee dat het mensen enkel irriteert. Maar we moeten onderscheid maken tussen nieuwsbrieven waar we om gevraagd hebben en alle mails die we binnenkrijgen waar we niet om gevraagd hebben. De nieuwsbrieven waar we zelf op ingetekend hebben, leveren vaak ook de info die we graag willen ontvangen en die lezen we wel.
Nieuwsbrieven die we ongevraagd binnen krijgen, gaan we vaak deleten zonder bekeken te hebben en dat is logisch. Vandaag nog viel het me op dat ik vaak mailings ontvang met promoties voor PC's. Aangezien ik op Apple werk, heb ik daar niets aan, ik delete de mails zonder ze te lezen en schrijf ook onmiddellijk weer uit. Mails van Apple bekijk ik wel omdat ik graag op de hoogte blijf van de nieuwste snufjes en aanbiedingen die zij hebben.
Nieuwsbrieven versturen werkt dus nog steeds, zeker als je relevante informatie aanbiedt aan de juiste doelgroep.
Enkele voordelen van het versturen van nieuwsbrieven:
- Mensen vergeten snel en de concurrentie is groot, dankzij een nieuwsbrief blijf je onder de aandacht
- Vaak zijn je klanten niet op de hoogte van al je diensten of producten. Dankzij een nieuwsbrief geef je je klanten een overzicht van al je producten en diensten.
- Hou je klant op de hoogte van je promoties, evenementen en nieuwe diensten of producten.
- Deel je kennis, geef tips en informatie en toon dat jij de expert bent in je vak.
- Je kan zeer snel inspelen op de actualiteit.
- De kostprijs van een digitale nieuwsbrief is tot 75% goedkoper dan een papieren mailing!
Hiernaast zie je enkele nieuwsbrieven die ik mocht maken voor Het Drankenpaleis te Lier. Afhankelijk van het seizoen kiezen we een thema en zetten we een aantal producten in de kijker. Daarna bekijken we op welke links het vaakst geklikt werd en waar de interesse van de ontvangers naar uitging.
Die info kunnen we weer meenemen in een volgende nieuwsbrief.
Verstuur jij nog geen nieuwsbrieven, dan is het belangrijk om te weten dat je nieuwsbrieven echt NOOIT mag versturen vanuit je eigen e-mailprogramma, je bent dan namelijk aan het spammen en je riskeert dat Belgacom of Telenet al je mail blokkeert. Om het op de juiste manier te doen, maak je gebruik van een Mailinglist Povider. Zelf gebruik ik er twee, YMLP (of Your Mailinglist Povider) en Mailchimp.
Wil je daar mee over weten, klik dan op onderstaande links van de providers en lees nog even mijn artikel 'Nieuwsbrieven versturen werkt nog steeds' waarin ik je nog een heleboel tips geef!
Toch liever starten met wat hulp? Neem dat contact op via martine@id4web.be en we zitten binnenkort even samen.