aquasystems website

Website Aqua Turbo Systems, ontwerper en fabrikant van apparatuur voor water- en afvalwaterbehandeling.

De bestaande website was niet veel meer dan een online visitekaartje waardoor hij niet meer voldeed als actief marketinginstrument. Een nieuwe website met uitgebreide info en extra functionaliteiten was dan ook een logische keuze en zorgt ervoor dat er ook via internet actief kan gewerkt worden aan naamsbekendheid en uitbreiding van het klantenbestand.

Nieuwe website, fase 1

In de eerste fase werd de basis van de nieuwe website opgezet met veel aandacht voor een logische structuur en uitgebreide informatie met voldoende tekst. De tekst zorgt er voor dat elke bezoeker de info vindt die hij zoekt maar zorgt er ook voor dat zoekmachines weten waarover de website gaat zodat hij vlot kan geïndexeerd worden.
Daarnaast werd de website ook uitgerust met voldoende pagina’s die regelmatig van nieuwe content kunnen voorzien worden, zoals case studies en een nieuwspagina. Het regelmatig plaatsen van nieuwe content is immers ook een belangrijk onderdeel van SEO.

Uitbreiding van de website, fase 2

In de tweede fase worden verschillende extra functionaliteiten toegevoegd:

Extra talen: De Engelse versie werd als basis gebruikt. Op basis daarvan werd de website verder uitgebreid met Frans, Nederlands en Spaans.

Distributeurs en lokale agenten: Onder contact werd een overzicht voorzien van alle distributeurs en lokale agenten. Per land of regio krijg je wereldwijd onmiddellijk de juiste contactpersoon te zien met een link naar zijn e-mailadres.

Prijsoffertes aanvragen: Om het aanvragen van offertes te vergemakkelijken kunnen (potentiële) klanten inloggen of registreren en rechtstreeks via de website een offerte-aanvraag plaatsen. Daarvoor werd per product een aangepast formulier opgezet met de juiste invulvelden, informatie die bij Aquasystems via mail binnenkomt.
Daarnaast wordt bij verhuur de mogelijkheid voorzien om online de beschikbaarheid van een apparaat de controleren.

Constante optimalisatie

Door een website regelmatig te optimaliseren, groeit die mee met je bedrijf en kan je de organische vindbaarheid via de zoekmachines constant verbeteren.
Voor Aquasystems bekijken we maandelijks de mogelijkheden om te optimaliseren, zowel voor de bezoekers als voor de zoekmachines. Daarvoor maken we gebruik van Google Analytics en Google Search Console, waar we heel wat informatie uithalen over hoe de website gevonden wordt, welke pagina’s veel bekeken worden en wat bezoekers doen op de website.
Dankzij die constante optimalisatie zien we het aantal bezoekers maandelijks stijgen en de vindbaarheid in Google verbeteren.

De website van Aqua Turbo Systems bekijken kan hier.