Extra boost via Online Advertising
Elfi van Positive Vibes kwam in eerste instantie bij mij terecht omdat ze een op zoek was naar een opleiding ‘Adverteren op Facebook’.
Via Facebook advertenties wou ze haar diensten een extra boost geven.
Tijdens onze babbel na de opleiding kwamen we tot de conclusie dat de diensten die Positive Vibes aanbiedt, zoals loopbaanbegeleiding, outplacement en Stress- & burnoutbegeleiding , ook zeer geschikt zijn om via Google Ads te promoten.
Google Ads heeft immers het grote voordeel dat je advertenties getoond worden aan mensen die specifieke zoekwoorden ingeven en die op dat moment ook werkelijk op zoek zijn naar één van die diensten. Facebook daarentegen toont advertenties op basis van interesses, waardoor je ook steeds een publiek bereikt dat toch niet echt op zoek is naar één van die diensten.
Meer info over het verschil tussen Google Ads en Facebook advertenties vind je hier.
Starten met Google Ads
Na ons gesprek deed ik een vooronderzoek waarbij ik vooral ging kijken naar het aantal maandelijkse zoekopdrachten en de gemiddelde kost per klik. Daaruit bleek duidelijk dat er mogelijkheden zijn om via Google Ads het juiste doelpubliek te bereiken en Elfi besliste ervoor te gaan. De lijsten met trefwoorden werden aangevuld en verfijnd verschillende campagnes werden opgezet.
Vrij snel haalden we een mooie click-trough-rate en zagen we het aantal bezoekers op de website stijgen.
De campagnes worden vervolgens continue opgevolgd en geoptimaliseerd. Op die manier verbeter je constant de resultaten en hou je de kost per klik zo laag mogelijk zodat je zoveel mogelijk resultaat haalt uit je budget.
Ook zin om met Google Ads te starten, lees dan hier alvast meer over de mogelijkheden en werkwijze.