12.000 Facebook fans
Sauna Bora Bora is er in enkele jaren tijd in geslaagd meer dan 12.000 fans te verzamelen op Facebook, wat uiteraard enorme mogelijkheden biedt.
Door omstandigheden werd er echter minder intensief gebruik gemaakt van Facebook dan oorspronkelijk de bedoeling was en tijdens een analyse van de online resultaten merkte we dat die 12.000 fans nauwelijks websitebezoeken opleverden. Van bijna 10.000 maandelijkse websitebezoekers op de website kwam er nog geen 200 (2%) binnen via Facebook.
De reden voor dat gebrek aan resultaat was makkelijk te vinden. Er werd weinig gepost op Facebook waardoor er slechts een zeer beperkt bereik was en de berichten die wel geplaatst werden, verwezen zelden of nooit door naar de website.
Er was dus een enorm potentieel om die 12.000 Facebook fans meer naar de website te leiden met als doel de conversie te verhogen.
Facebook opleiding
Aangezien er heel wat vragen waren over het beter inzetten van Facebook werd er een opleidingsnamiddag voorzien waarin alle tips en tricks rond het gebruik van een Facebook bedrijfspagina werden toegelicht.
Zo werd oa uitgelegd hoe je door het inplannen van berichten en het opslaan van concepten de tijdsinvestering kan beperken.
Er werd een lijst gemaakt van mogelijke content zodat het makkelijker werd om op regelmatige basis relevante berichten te posten.
De mogelijkheden rond video, aanbiedingen en wedstrijden werden toegelicht.
Het advertentiebeheer van Facebook werd volledig uitgelegd met alle mogelijkheden om zowel een nieuwe doelgroep te bereiken als om remarketing te doen naar bestaande websitebezoekers.
De eerste advertentiecampagne staat trouwens ondertussen klaar om te starten en zal de komende dagen nauw opgevolgd worden.
Heb je ook interesse in een namiddag Facebook opleiding?
Stuur me dan een bericht via martine@id4web.be of gebruik het contactformulier. Ik neem dat spoedig contact met je op om, volledig vrijblijvend, de mogelijkheden te bespreken.