Opdracht:
Voor de talrijke fans van de Strangers werden ondertussen een aantal heel leuke producten op de markt gebracht, waaronder een naslagwerk met het hele verhaal en alle teksten en een complete CD-box, goed voor 21 CD's (!!) en zowaar 440 liekes!!

Vraag van de klant was de verkoop van de CD-box te stimuleren via sociale media.

destrangers


Oplossing:

Facebook is hier zeker het ideale medium om mee aan de slag te gaan, het is budgetvriendelijk en biedt ons de juiste tools om ons doelpubliek te bepalen en bereiken.
Er werd dan ook een Facebook advertentie opgezet waarin het product duidelijk te zien is met een knop naar de webshop om de CD-box onmiddellijk aan te kopen.
De advertentie werd opgezet voor website-conversies, waardoor je dus het aantal conversies kan meten die het resultaat zijn van je Facebook advertentie. Bij het opmaken van de advertentie wordt dan een pixel aangemaakt die geïnstalleerd moet worden op de website. Zodra die geplaatst is, kan je in de statistieken van Facebook perfect volgen hoe vaak er een bestelling werd geplaatst.
We lieten de advertentie zowel verschijnen in het nieuwsoverzicht van desktop en mobiele apparaten als in de rechterkolom en stelden een doelpubliek op, op basis van geografische gegevens, leeftijd en interesses.

Vervolgens kunnen we via de statistieken de resultaten opvolgen, we zien bv dat de advertentie momenteel al meer dan 38.000 keer getoond werd, we zien hoeveel verkopen dit heeft gegenereerd (helemaal niet slecht :-) ) maar we kunnen ook zien hoeveel de Facebook advertentie ons kost per conversie.
Ook heel interessant om te bekijken zijn de resultaten voor desktop, mobiel en rechterkolom. Op basis van de statistieken kunnen we immers beslissen om de plaatsing te gaan wijzigen zodat ons budget nog meer gericht wordt besteed. In dit specifieke geval halen we 93% van de verkoop via de rechterkolom, zodat we kunnen beslissen om de advertenties in het nieuwsoverzicht te verwijderen, die kosten ons immers een stuk meer per conversie.
Verder bekijken we in de statistieken ook nog bij welke doelgroep onze advertentie het best scoort. Daaruit blijkt dat dit beter aanslaat bij de mannen en in de leeftijdscategorie 45-54 jaar.
Op basis van de statistieken worden de parameters van de advertentie regelmatig aangepast zodat we een hogere conversie krijgen voor een lager budget.


Ook zin om aan de slag te gaan met Facebook advertentie en wat hulp nodig? Contacteer mij en we bekijken de mogelijkheden voor uw bedrijf.