sterke website

Degelijk webdesign als basis van je online marketing

Je website is de kern van je online marketing waar je telkens opnieuw naar verwijst voor meer informatie. Je website is dus een belangrijk werkinstrument dat moet voldoen aan een aantal voorwaarden.

Een website moet in de eerste plaats de juiste informatie bevatten voor jouw doelgroep maar moet ook goed gevonden worden in de zoekresultaten én moet jouw doelen ondersteunen.

Voldoet je website aan die drie voorwaarden dan wordt het een sterk marketinginstrument waarmee je constant nieuwe klanten kan aantrekken en waarmee je jouw expertise in de market zet.

Waarom kiezen voor professioneel webdesign?

Wil je een website die je helpt met het realiseren van je doelen, kies dan voor een website op maat die volledig aangepast is aan jouw doelen en wensen.

Waar moet je website aan voldoen?

  • technisch geoptimaliseerd
  • een sterke opbouw  met een logische menustructuur
  • een mooie vormgeving en doorgedreven gebruiksvriendelijkheid
  • relevante content, die aansluit bij jouw doelgroep
  • geoptimaliseerd voor betere vindbaarheid in de zoekresultaten

Natuurlijk is de vormgeving van je website belangrijk maar een website die alleen maar mooi is, zal niet het gewenste resultaat opleveren. Daarom vinden we het altijd belangrijk om ook te praten over het doel van je website zodat we al van bij het begin de website kunnen inrichten op conversie.

Daarnaast zullen we ook de nodige tijd besteden aan optimalisatie voor de zoekmachines en staan we je met raad en daad bij in het creëren van relevante content.

Een website moet groeien en evolueren.

Een website moet meegroeien met je bedrijf, maak daarom steeds gebruik van een systeem dat die vrijheid biedt. Een bedrijf groeit en evolueert immers constant en je website zal dus mee moeten evolueren.

Een CMS-systeem (Content Management System) maakt het mogelijk om op heel eenvoudige wijze teksten en afbeeldingen aan te passen. Ook het uitbreiden of aanpassen van menubalken, toevoegen van extra functionaliteiten en pagina's kan op ieder moment.

 

 

Verwante artikels:

1. INHOUD & OPTIMALISATIE

10 tips voor een goede landingspagina.
Niet elke bezoeker komt eerst op je homepage terecht. Zeker als je regelmatig adverteert via Google of social media, komen bezoekers vaak binnen via specifieke landingspagina's. In dit artikel vertel ik hoe je een succesvolle landingspagina bouwt.

10 tips voor een succesvolle blog.
Een blog is een geweldige manier om je expertise te tonen. Je wint het vertrouwen van je bezoekers door met kennis van zaken te schrijven over de onderwerpen die je doelgroep bezig houden en interesseren. In dit artikel geef ik je 10 tips om een succesvolle blog te schrijven.

12 tips voor een meertalige website.
Waar moet je op letten wanneer je een website in meerdere talen wil aanbieden? Als je professioneel wil overkomen, is interessante content in een correct taalgebruik belangrijk. Doe daarom steeds een beroep op een professionele vertaler voor het omzetten van de originele content naar een andere taal. Verder zijn er een heleboel technische noden die we je graag uitleggen.

3 redenen waarom je wél regelmatig tijd moet besteden aan het updaten van je website.
Ondernemers investeren vaak een behoorlijk budget in het ontwikkelen van een nieuwe website, maar eens die online staat, wordt er niet veel meer mee gedaan. Toch is het belangrijk om de content regelmatig te updaten of aan te passen. Lees in dit artikel waarom je regelmatig tijd moet besteden aan je website.

Afbeeldingen optimaliseren voor het web.
Bij het optimaliseren van websites wordt vaak vergeten dat ook beelden kunnen geoptimaliseerd worden voor de zoekmachines. In dit artikel leg ik uit wat je kan doen en waarom dat belangrijk is.

De 10 beste SEO tips.
Met een hoog geïndexeerde website is het een stuk makkelijker om nieuwe leads te bereiken via online marketing. Daarom is SEO optimalisatie nodig voor jouw website. Het is trouwens helemaal niet zo ingewikkeld als het lijkt, zeker niet nadat je deze tips hebt doorgenomen. Download gratis je SEO checklist!

Hoe een goede domeinnaam kiezen?
Een domeinnaam is niet alleen je unieke adres op het internet, het is meestal het eerste wat mensen zien in de zoekresultaten. Een domeinnaam geeft een eerste indruk en kan bepalen of iemand je wel of niet je website bezoekt.

Hoe slecht is duplicate content voor je ranking in Google?
Wanneer vrijwel dezelfde inhoud voorkomt op verschillende pagina’s op het web, spreken we van duplicate content, wat nadelig kan zijn voor je ranking in de zoekmachines. Lees hier hoe je duplicate content kan voorkomen.

Hoe verwerk je trefwoorden in je website?
Om te weten welke zoekwoorden je het beste gebruikt, vertrek je vanuit het standpunt van de potentiële bezoeker. Welke woorden zou die gebruiken om op jouw website terecht te komen? Door die woorden op de juiste plaatsen te verwerken, help je Google om jouw website beter te indexeren. Maar hoe doe je dat?

Juiste zoekwoorden kiezen.
Om meer resultaat te halen uit je online marketing is het zinvol eerst te onderzoeken welke zoekwoorden je het beste gebruikt voor je dienst of product. Zij vormen namelijk de basis voor de structuur en de content op je website. Zelfs voor het optimaliseren van je afbeeldingen gebruik je best de juiste zoekwoorden.

Krijg meer bezoekers op je website!
Ontdek welke stappen je kan zetten en welke kanalen je kan inzetten om meer bezoekers op je website te krijgen.

Google SEO voor kleine ondernemingen, vergeet te duur of te moeilijk.
Search Engine Optimization heeft als doel je website beter vindbaar te maken in de zoekmachines. Vooral kleine ondernemingen denken vaak dat SEO moeilijk of duur is. In dit artikel laat ik je zien waarom dat niet zo is.

Vlot leesbare teksten zorgen voor meer conversie op je website.
Een goede leesbaarheid van je content heeft een geweldige invloed op hoe mensen je website ervaren. Informatie die makkelijk te verwerken is , wordt doorgaans als positief beschouwd en zelfs lettertype en de kleuren hebben een grote invloed op hoe je onderneming overkomt bij de bezoeker.

Waarom je naast een webdesigner ook een SEO specialist nodig hebt.
De meeste webdesigners hebben geen uitgebreide kennis van SEO waardoor je website niet de gewenste resultaten zal opleveren. Een SEO specialist helpt je met het optimaliseren van je website zowel voor de zoekmachines als voor de bezoeker.

Waarom je website geen nieuwe klanten oplevert.
Haal jij ook geen resultaat uit je website en heb je geen idee wat de oorzaak is? Lees dan zeker dit artikel, waarin ik de meest voorkomende oorzaken laat zien en hoe je ze oplost.

Wat is een goede homepage?
Meestal komen bezoekers je website binnen via de homepage, dat is dus de digitale inkomdeur. Daar krijgen ze ook de eerste indruk van je bedrijf en ontdekken ze wat je te bieden hebt. Zorg er dus voor dat de belangrijkste vragen van je bezoeker daar beantwoord worden en vermijd dat ze op zoek gaan naar je concurrent.

Webteksten schrijven die resultaten opleveren.
Goed scoren in de zoekresultaten zal alleen lukken wanneer je content brengt die relevant is voor jouw potentiële klant. Bepaal dus welk doel je wil bereiken met je tekst en voor wie je hem schrijft.

 

2.WEBSHOP


10 tips voor een succesvolle webshop.
Zin om met een webshop te starten? Lees dan eerst deze 10 belangrijke tips voor een succesvolle webshop.

Verkoop meer met je webshop!
In het opzetten van een webshop kruipt veel tijd en energie en als die webshop dan eenmaal online staat, verwacht men vaak al heel snel een mooie verkoop. Maar dan blijkt dat de klanten de weg naar je webshop niet vinden en bestellingen komen al helemaal niet binnen. Wat is de oorzaak en wat kan je doen om het tij te keren?

15 tips voor gebruiksvriendelijke webformulieren.
Gebruiksonvriendelijke invulformulieren liggen vaak aan de basis van een lage conversie. In dit artikel geef ik je 15 tips voor het verbeteren van je online formulieren.

Footer en header van je website.
Je footer en header komen voor op elke pagina van je website en verdienen dus wat extra aandacht. In dit artikel laat ik je zien hoe je ze optimaliseert voor een betere gebruikservaring.

Het belang van een sterke website.
Wie echt resultaat wil halen met online marketing heeft een sterke website nodig. Hij is namelijk het centrum van je online inspanningen. De plaats waar je je prospecten aanspreekt en ze overtuigt om contact met je op te nemen. Alle wegen leiden naar je website, dus zorg ervoor dat hij scoort.

3. TECHNISCH

Cache clearen op internet? Wat is dat en hoe doe je dat?
Het cachegeheugen van je computer is een soort opslagplaats die tijdelijk gegevens bewaart. Dat maakt dat websites die je regelmatig gebruikt sneller zullen opladen. Het nadeel is dan weer dat je vaak de veranderingen die je zelf aanbrengt aan je website, niet kan zien. De cache leegmaken is dan de enige optie. In dit artikel laat ik je zien hoe je dat doet.

De snelheid van je website testen.
De snelheid van je website is belangrijk voor een positieve gebruikerservaring maar ook voor je ranking in Google. In dit artikel vertel ik je hoe snel je website dan precies moet zijn en hoe je dat kan testen.

Een goede webstructuur is belangrijk.
De structuur van je website is net zo belangrijk als het fundament van je huis. Lees hier hoe je die structuur gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk maakt.

Een mobielvriendelijke website is pure noodzaak.
Omdat alsmaar meer mensen informatie zoeken op mobiele apparaten stelt Google in de zoekresultaten alleen nog websites die ook gebruiksvriendelijk zijn op smartphone en/of tablet. Lees hier wanneer je website mobielvriendelijk is.

Een sitemap en robots.txt inzetten.
Met miljarden websites online kan het een tijdje duren voor Google jouw website gevonden en geïndexeerd heeft. Met de eenvoudige hulpmiddelen sitemap en robots.txt help je Google met het indexeren van je websitepagina's.

Gebruiksrechten binnen Joomla.
Werd je website in Joomla gemaakt, dan is het mogelijk om verschillende mensen toegang te geven tot de backend van je website en die mensen verschillende rechten toe te kennen. Ik geef je een overzicht van de mogelijkheden.

Het belang van interne linkbuilding.
Naast externe linkbuilding bestaat er ook interne linkbuilding waarbij we linken leggen tussen de verschillende pagina's van onze website. Waarom en hoe, lees je in dit artikel.

Hoe je dankzij een opt-in formulier een e-maillijst uitbouwt.
Je website leent zich uitstekend om een waardevolle e-maillijst uit te bouwen. In dit artikel leg ik je uit hoe je een weggever en opt-in formulier kan inzetten om meer resultaat te halen met je website.

Stop met het zelf bouwen van een website!
Er bestaat heel wat software om zelf een website te bouwen. Veel beginnende ondernemers vinden dit een ideale oplossing. Er zijn helaas meer nadelen dan voordelen aan een zelf gebouwde website.

Tips voor kwalitatieve linkbuilding.
Linkbuilding was in de beginjaren van Google één van de belangrijkste factoren voor je ranking in de Google zoekresultaten. Ondertussen is het belang van linkbuilding enorm gedaald. In dit artikel meer over de zin en onzin van linkbuilding.

Virtuele rondleiding maken van je bedrijf.
Geef de bezoekers van je website de kans om een virtuele wandeling door je bedrijf te maken. Potentiële klanten krijgen op die manier al een idee van de sfeer van je zaak, waardoor je hen sneller kan overtuigen om langs te komen of te reserveren.

Waarom je een 404 pagina moet voorzien op je website!
Een 404-pagina verschijnt wanneer een pagina niet meer gevonden wordt. Heb je geen aangepaste 404-pagina voorzien, ben je de bezoeker kwijt. Lees in dit artikel hoe je dat kan voorkomen.

Waarom onderhoud van je website even belangrijk is als onderhoud van je wagen!
Om je website veilig, snel en betrouwbaar te houden is het belangrijk je website goed te onderhouden. Je beschermt daarmee niet alleen je website maar ook je bezoekers. Hackers zijn er immers bedreven in websites te injecteren met software zonder dat je dit als eigenaar beseft waardoor je ook je bezoekers ongewild in gevaar brengt.

Wat is nu echt je positie in Google?
Zelf je bedrijfsnaam Googlen om te bepalen hoe hoog je website in de ranking verschijnt, is niet de juiste manier om je positie in Google te bepalen. Google weet namelijk dat jij geïnteresseerd bent in die site en zal die bij jou dus hoger tonen dan bij iemand die jouw bedrijf nog niet kent. Ontdek hier hoe je wel te werk kan gaan om je ranking te bepalen.

 

3. WETGEVING


Ben je wel eigenaar van je eigen domeinnaam?
Zorg ervoor dat de domeinnaam van je website op jouw naam geregistreerd staat en niet op die van de persoon die de site voor jou bouwde. Zo voorkom je problemen wanneer die persoon bijvoorbeeld stopt met webondersteuning.

Is je website GDPR compliant?
Sinds 2018 is de nieuwe privacywetgeving voor het beschermen van persoonsgegevens van kracht. Ook voor je website houdt dit een aantal verplichtingen in. Lees hier hoe je in 6 stappen je website GDPR-compliant maakt.

SSL certificaat, wat is het en waarom heb je het nodig?
Deze beveiliging van je internetverbinding s herkenbaar aan het gesloten hangslotje in de adresbalk. Met de nieuwe privacywet (GDPR) is dit certificaat verplicht geworden.