id4web coaching tekstmodel

Paula en Henri van Tekstmodel Schrijftrainingen zijn zeer actief bezig met online marketing en doen heel wat zelf. Uiteraard schrijven ze zelf hun teksten, maar ze bouwen ook zelf de nodige funnels en landingspagina’s.

Zij hebben dan ook minder behoefte aan praktische hulp maar zoeken vooral iemand die kritisch meekijkt, coacht en aangeeft waar verbeteringen mogelijk zijn.

Waarom is coaching vaak waardevol?

Als ondernemer ken je je eigen bedrijf door en door en je producten of diensten hebben voor jou geen geheimen meer. Daardoor wordt het vaak moeilijk om je te verplaatsen in die prospect die jouw aanbod nog niet kent.

Door een beroep te doen op een externe coach met expertise in online marketing ontdek je sneller waar je aanbod niet duidelijk genoeg is of hoe je met een aantal kleine (of soms grote) aanpassingen meer resultaat kan halen.

Paula en Henri waren alvast blij met mijn tips voor het verbeteren van de landingspagina’s. Daarnaast coach ik hen in het verbeteren van hun weggever en funnel en in de volgende stap ga ik hen helpen met online advertising via social media en Google Ads.

Samenwerking in twee richtingen

Om het aanbod van tekstmodel beter te leren kennen bekeek ik enkele online lessen van hun schrijftrainingen en ik ontdekte al heel snel dat ik van Paula nog aardig wat kan leren als het over schrijven gaat.
Ik heb mij dan ook ingeschreven op een aantal van haar online schrijftrainingen en ben daar ondertussen enthousiast mee aan de slag gegaan.

Benieuwd naar het aanbod van schrijftrainingen?
Meer info vind je hier.

Het verhogen van de online zichtbaarheid voor Tescity

tescity 1

Tescity is een zeer mooie winkel in tweedehandskleding, gelegen te Boom. Hier vind je echt alleen zeer mooie tweedehandsspulletjes, mooi gepresenteert in een aantrekkelijke winkel. Daarnaast is er ook nog de webshop Tescity.be.

Na een webinar over SEO technieken kreeg ik een mailtje van de eigenaar waarin me verteld werd dat ze te weinig online zichtbaar zijn waardoor de resultaten in de webshop tegenvielen. Ze wilden graag wat hulp om de resultaten te verbeten.

Na overleg tekenden de zaakvoerders in voor een een coachingdag waarin we een volledig actieplan opstellen voor de komende tijd.
In de loop van de dag bespraken we de mogelijke strategieën:

  • verbetering van de webshop
  • het starten van een blog
  • verbeteren van de Facebookpagina
  • het inzetten van een andere sociale media zoals Pinterest
  • het gebruiken van nieuwsbrieven
  • gebruik van online advertenties via Facebook en AdWords

Op het einde van de dag werd een jaarplanning opgesteld met duidelijke actiepunten.

 


De ervaring van de klant op deze coaching dag:

Het was een zeer leerrijke dag in een fijne, losse en vriendschappelijke sfeer. We hebben zeer veel bijgeleerd en heel vaak 'ah, zit dat zo' gedacht. Het was ook belangrijk om te weten te komen welke sociale media voor ons interessant zouden zijn.

Ondertussen zijn we actief aan de slag gegaan ! Pinterest account is aangemaakt en we zijn borden aan het vullen. Wordpress Tescityblog.be is ook al geboren maar staat nog niet online. Google+ heeft ook al extra foto’s gekregen. Er is nog veel werk aan de winkel ... we doen ons best.


 Kan jij ook wat hulp gebruiken met het vergroten van je online zichtbaarheid, laat dat hier je gegevens achter. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

 

Opdracht:
Aldiva-works had al een Facebook bedrijfspagina optgestart maar deed hier verder niets mee. Aangezien adverteren via Facebook een hoop mogelijkheden biedt om met je klanten in contact te blijven en prospecten te vinden, besloten we met de Facebook pagina aan de slag te gaan en te starten met advertenties.

Oplossing:
Wil je met Facebook resultaten halen dan is het belangrijk dat de basis van je pagina in orde is. We hebben dan ook alle info aangevuld, een mooie header gemaakt en een call-to-action bijgevoegd. Vervolgens hebben we de cartoons die we vorig jaar mochten maken om de particulieren klant te bereiken omgezet naar een Facebook advertentie.
De komende weken bekijken we regelmatig de statistieken en gaan we de advertenties bijstellen om steeds betere resultaten te behalen.

advertenties opstijgend vocht en kelderdichting

aldiva 2  aldiva 3

nieuwe header voor de Facebook bedrijspagina:

aldiva 1

Overtuigd van het gebruik van Facebook advertenties en hulp nodig om van start te gaan? Contacteer mij en we bekijken de mogelijkheden voor uw bedrijf.

 

 moosemywall
   

Opdracht

In zekere zin is dit een eenvoudige webshop omdat er slechts 1 product verkocht wordt, de Moose in 9 kleuren en 3 formaten. Deze webshop moest wel zo worden opgezet dat uitbreiding mogelijk is.


De website:

De webshop werd opgezet in Virtuemart en heeft alle funcitonaliteiten die een webshop moet hebben, inclusief volledige online betaling.  Deze webshop is volledig gericht op particuliere verkoop, ondernemingen kunnen contact opnemen voor het plaatsen van bestellingen. Daardoor wordt het iets makkelijker om de winkelmand te installeren, er moet immers geen rekening gehouden worden met verschillende BTW-berekeningen.
Omdat de Moose telkens om de 14 dagen geproduceerd wordt, werd op de homepage een aftelsysteem geplaatst, zodat je steeds kan volgen wanneer de Moose weer beschikbaar is en hoe lang je zal moeten wachten op jouw Moose. De klant kan op heel eenvoudige manieren de afteller steeds zelf opnieuw instellen.

Een extra funcionaliteit in deze webshop is het toevoegen van couponcodes, ook dit werd zo opgezet dat de klant dit volledig zelf kan beheren. Via een extern programma genereert de klant een code. Die code wordt ingebracht in Virtuemart, waarbij ook de voorwaarden worden ingegeven. Een code kan bv een korting vertegenwoordigen van 10,20 of 30% op het totaalbedrag en slechts geldig zijn tijdens een bepaalde periode. Bij bestelling wordt de code ingebracht in het winkelmandje, waarna de korting automatisch wordt toegepast.
Ook de labels 'bestseller' en 'new' worden door de klant beheert door een eenvoudige aanpassing in de backend van de webshop.

De eerste reacties op de webshop zijn alvast veelbelovend. Afhankelijk van de verkoop, zal de Moose nog uitgebreid worden met speciale edities. Voor mij wordt het alvast een knalrode voor boven mijn bureau. 

Bekijk hier de website:moosemywall.com

 


 

 

 

Filter op categorie: