TYW adwords

TYW facebook 1TYW facebook 2

 

Bij TeakYourWall vind je ontzettend knappe houten wandpanelen, zowel geschikt voor een speciaal accent in je woning als voor professionele toepassingen in bv horecazaken, kappers, winkelruimtes, enz.

Een website bestond reeds maar verder werd er weinig gedaan rond online marketing met als gevolg dat het aantal bezoekers op de website zeer beperkt was. Om de verkoop van de panelen een serieuze boost te geven gingen we aan de slag met online advertenties, zowel op Facebook als op AdWords.

Op Facebook werden verschillende advertentiesets opgezet om de juiste doelgroep te bereiken. Daarnaast werd ook een remarketing campagne opgezet om bezoekers van de website opnieuw aan te spreken. Door de combinatie van adverteren en remarketing krijg je niet alleen meer bezoekers op je website maar verhoog je ook de conversie. Onderzoek heeft namelijk aangetoond dat mensen zelden kopen tijdens een eerste bezoek. Bovendien is ook de kans groot dat die bezoeker niet spontaan nog een tweede keer naar je website komt. Door remarketing spreek je die bezoekers die al interesse toonden opnieuw aan en trek je opnieuw zijn aandacht. In Facebook kan je remarketing zodanig instellen dat bezoekers verschillende advertenties te zien krijgen verspreid over een bepaalde periode nadat ze je webiste bezochten. Zo kan je hen overtuigen van je expertise of van de kwaliteit van je product.

Naast Facebook advertenties werd ook een campagne opgezet via AdWords, het advertentiekanaal van Google. Waar we in Facebook onze doelsgroep samenstellen op basis van regio, leeftijd en interesses, gaan we op AdWords onze advertenties tonen aan mensen die bepaalde trefwoorden ingeven. Deze mensen zijn dus al op zoek naar ons product waardoor de kans dat ze doorklikken naar de website en contact opnemen groter wordt.

De eerste maand was al een behoorlijk succes met een groot aantal website-klikken en extra fans voor de Facebook pagina. We zetten onze strategie verder en nemen er de komende maand nog een tweede taal bij.

Wil je weten hoe we deze strategie ook voor jouw bedrijf kunnen inzetten, neem dan contact op en we zitten binnenkort samen om de mogelijkheden te bespreken.