adwords DT  

Ovename Google Ads account

Enkele jaren geleden mocht ik het Google Ads account overnemen van de firma D&T, het grootste sleuvenhakbedrijf van België.
De resultaten van de maanden die daaraan vooraf gingen waren niet indrukwekkend, het account werd niet echt onderhouden en een grondige herziening was noodzakelijk. Het account werd volledig geanalyseerd, trefwoorden werden gecontroleeerd en op punt gesteld. Trefwoorden die niet van toepassing waren, werden verwijderd, uitsluitingswoorden werden toegevoegd en de meest relevante trefwoorden kregen meer budget toegewezen.

Ook de advertentiegroepen en advertenties kregen een update. Aan de hand van de statistieken werd bekeken welke advertenties moesten bijgevoegd worden en welke updates noodzakelijk waren.
Vervolgens werd het account wekelijks opgevolgd en bijgestuurd om de resultaten constant te verbeteren.

Als je met zo'n slapend account aan de slag gaat is het echt geweldig om te zien hoe op enkele maanden tijd de resultaten gigantisch evolueren, hieronder wat cijfers:

• het aantal vertoningen steeg van 898 naar 12.788
van 16 klikken per maand gingen we op enkele maanden tijd naar 306 klikken.
En dit alles zonder iets te wijzigen aan het maandelijks budget!

De invloed van je website op Google Ads

Een belangrijke factor in het verbeteren van de resultaten van Google Ads, is de website. Je website moet uiteraard mobielvriendelijk zijn en moet snel laden. Daarnaast is het belangrijk dat de landingspagina's voldoende tekst bevatten en dat de trefwoorden daarin terugkomen. Een volgende stap in deze opdracht was dan ook het optimaliseren van de website. In eerste instantie werden de teksten herschreven, trefwoorden werden geïntegreerd en voor de bezoeker werd de informatie uitgebreid en schermvriendelijk opgemaakt.
Ongeveer een half jaar later werd vervolgens beslist een nieuwe website te ontwikkelen die beantwoordt aan de hedendaagse verwachtingen en die technisch voldoet aan alle eisen van Google. Met de nieuwe website en de herschreven teksten hebben we nu de optimale ondersteuning voor het Google Ads account.

Opvolging en Optimalisatie

Wil je de goede resultaten behouden, dan is het natuurlijk belangrijk om het account te blijven opvolgen en optimaliseren. Controle van de gebruikte trefwoorden en kwaliteitsscore, controle van de Click-Trough-Rate en Cost-per-Click, het zijn allemaal belangrijke factoren. Bovendien komt Google Ads ook regelmatig met nieuwe updates en functionaliteiten die weer om nieuwe aanpassingen vragen.

D&T bleef de voorbije jaren steeds groeien en het succes van Google Ads is daarbij een belangrijke steunpilaar. Nieuwe campagnes werden opgezet en het budget werd opgetrokken om de resultaten nog te verbeteren. Ondertussen halen we maandelijks meer dan 600 klikken via Google Ads en staan we met de meeste advertenties in de eerste 3 resultaten.

Wil je graag meer weten over Google Ads, lees dan hier meer over de voordelen van deze advertentietool en hoe het ook voor jou kan werken.

Wil je zelf graag Adwords inzetten voor je bedrijf, neem dan contact op en we zitten binnenkort samen om te bespreken hoe ik je hierbij best kan helpen.