evaluatie herlimedical SEO opleiding  

Herli Medical is een jong bedrijf met een webshop voor medisch materiaal waar zowel professionelen als particulieren terecht kunnen.

Online boost

Het team is zich sterk bewust van het belang van SEO en online marketing als basis voor groei. Hoewel er al heel wat kennis aanwezig is in het team, zochten ze een expert om mee te kijken en opportuniteiten in kaart te brengen. In die zoektocht naar professionele ondersteuning kwamen ze via Google bij mij terecht.
Uit een voorbereidend gesprek bleek al snel dat er vooral nood was aan een praktisch gerichte opleiding waarmee het team zelf verder aan de slag kan.

Opleiding SEO

Vooraf werd een grondige SEO-scan gemaakt van de website. Vervolgens werd er een opleiding ingepland van 8 uur, verdeeld over 2 opleidingsdagen. De SEO-scan werd tijdens de opleiding gebruikt als basis.
Naast de technische aspecten kwam ook het optimaliseren van de content en de gebruiksvriendelijkheid van de webshop uitgebreid aan bod. Daaruit kwamen zowel grote als kleine verbeterpunten die de komende maanden worden verder worden uitgewerkt en gerealiseerd.
Optimaliseren wil natuurlijk ook zeggen resultaten meten en opvolgen. Daarom werd de opleidingen afgerond met een overzicht van zowel gratis als betalende tools die daarvoor ingezet kunnen worden.

Reacties van Herli Medical

Enkelle reacties van de medewerkers die deelnamen aan de opleiding:


“Info werd op een zeer aangename en eenvoudig manier overgebracht. SEO is niet echt een makkelijk onderwerp, toch heb ik voor de eerste keer, dankzij uw manier van uitleggen, elk punt goed begrepen.”


“Het SEO-rapport is zeer duidelijk en een handige basis om mee aan de slag te gaan.”


“Super interessante opleiding. Zeer duidelijke manier van uitleggen, met veel geduld en passie”.


“De opleiding zal me helpen om gemakkelijker, rustiger en professioneler teksten te schrijven.”

 

SEO id4web vanbignoot  

Een unieke, persoonlijke aanpak

Christiaan van Bignoot richt zich als juwelier op een unieke, persoonlijke aanpak. Ben je op zoek naar een mooi juweel voor een bijzonder moment dan komt Christiaan bij jou thuis langs of hij spreekt met je af op een aangename, discrete locatie. Een heel nieuwe manier dus om een mooi juweel te kiezen of een uniek juweel op maat te laten maken. Je moet niet meer naar de stad rijden en geen parking meer zoeken. Je moet zelfs geen rekening houden met openingsuren want Christiaan spreekt met je af op het moment dat jou best past.

Nieuwe klanten bereiken

Aangezien er geen winkel is, is internet en online marketing voor Christiaan de belangrijkste manier om nieuwe klanten te bereiken.
De website vormt daarbij de basis en moet voldoen aan drie belangrijke voorwaarden:
▪ De werkwijze en de voordelen moeten duidelijk zijn voor nieuwe bezoekers.
▪ De website moet de bezoeker stimuleren om contact op te nemen en een afspraak te maken.
▪ De website moet goed vindbaar zijn in Google.

SEO of zoekmachineoptimalisatie

Op basis van de bestaande website gingen we eerst bekijken wat de mogelijke verbeterpunten waren. Aangezien de website technisch al voldeed, ging onze focus vooral naar de content en de teksten.
Daarbij wordt steeds eerst gekeken naar de bezoeker. Welke informatie zoekt die en hoe kan de gebruikerservaring verbeterd worden.
Daarnaast gaan we optimaliseren voor Google. Door het juiste gebruik van trefwoorden, titels, leesbaarheid en metadata maken we de website beter indexeerbaar voor de zoekmachines.

Korte en lang termijn strategie.

SEO is vooral een langetermijnstrategie. Door regelmatig waardevolle blogartikels aan de website toe te voegen, wordt de website steeds beter gevonden op de juiste zoektermen.

Om ook op korte termijn resultaat te halen, richten we ons op social media en online advertising. Beide zijn uiterst geschikt om in contact te blijven met klanten en leads maar ook om een nieuwe doelgroep aan te trekken.
Het wordt wel steeds moeilijker om organisch een groot bereik te krijgen, daarom adviseren wij steeds om wat budget vrij te maken om te adverteren. Met Google Ads bereik je het makkelijkst de juiste doelgroep op het juiste moment. Wie zoekwoorden als ‘trouwringen kopen’ ingeeft, is daar immers ook werkelijk naar op zoek. Maar ook via social media kan je zeer gericht de juiste doelgroep aanspreken of advertenties richten op mensen die de website reeds bezocht hebben.

De ideale combinatie

Helaas bestaat er geen goed-voor-iedereen-marketingstrategie. Marketing is immers geen exacte wetenschap. Het is telkens weer zoeken, testen en evalueren wat er het beste werkt. Door zowel met SEO als met online advertising en social media aan de slag te gaan, creëren we wel een sterke basis. Die gaan we vervolgens constant evalueren en optimaliseren. Zo ontdekken we wat de beste resultaten oplevert en waar het meeste aandacht, energie en tijd naartoe moet gaan. Het doel is om een marketingsysteem uit te bouwen dat je constant kan herhalen en dat je helpt om je bedrijf te laten groeien.

Nieuwsgierig geworden?

De website van Christiaan van Bignoot kan je hier bekijken.
Meer over onze SEO-strategie lees je hier.

 

 
         

Ontwerp nieuwe website

De website van De Thermen was aan vernieuwing toe. Content, foto’s en stijl waren niet meer up-to-date en gaven geen volledig beeld meer van het bedrijf.

Uitgebreid aanbod

Bij De Thermen kan je terecht voor het bouwen van een privé wellness, volledig op maat. Dat kan gaan van een kleine sauna tot een volledige buitenwellness met zwembad.
Vaak wordt zo’n uitgebreid aanbod in een submenu onder de knop ‘diensten’ geplaatst maar we kozen er bewust voor om dat niet te doen. Door de belangrijkste categorieën in de menubalk te plaatsen, krijgen bezoekers onmiddellijk een overzicht van het aanbod en vinden ze sneller de juiste informatie terug.

Ook voor Google heeft deze werkwijze voordelen. Pagina’s die onmiddellijk gelinkt zijn aan je menu scoren vaak het best in de zoekresultaten en bovendien heeft in deze structuur elk hoofdtrefwoord een eigen pagina wat belangrijk is voor een goede indexatie.

Beeld en tekst

Bezoeker op de website van De Thermen willen we laten dromen van een eigen sauna, stoombad of spa. Op elke pagina werd dan ook een fotogalerij voorzien met verschillende realisaties in uiteenlopende stijlen. Als bezoeker krijg je daardoor een goed beeld van wat de mogelijkheden zijn en hoe een privé wellness kan geïntegreerd worden in je eigen woning of tuin.

Maar beelden zijn niet voldoende. De website moet ook antwoord geven op vragen over de mogelijkheden, voordelen en werkwijze. Er werd dan ook veel aandacht besteed aan het schrijven van de teksten, zodat de bezoeker de informatie vindt die hij zoekt.
Daarnaast werden de teksten ook geoptimaliseerd voor een betere vindbaarheid in Google.

Klik hier om de website van de Thermen te bezoeken en wie weet krijg jij ook zin in een eigen privé-wellness.

 

FB adv lokerssmulhoekje  

Wie in de buurt van Lokeren woont, heeft vast al gehoord van Het Lokerse Smulhoekje. Met hun uitgebreide menukaart hebben ze echt voor elk wat wils. Je bestelt er zowel een hamburger met verse frietjes als een broodje, een slaatje of een vegetarische schotel.

Meer bereik via Facebook

Vorige zomer nam Silvie contact met me op omdat ze meer bereik wou via Facebook. Om dit te realiseren hebben we een aantal advertentiecampagnes opgezet waarbij we eerst een aantal doelgroepen hebben getest. Uiteraard zijn mensen die in de buurt wonen een belangrijke doelgroep, maar ook passanten en kantoren kunnen via Facebook aangesproken worden.

De advertentiecampagnes zijn uiteraard gericht op het creëren van meer bestellingen. Daarbij richten we vooral op verkeer naar de website waar mensen heel eenvoudig online kunnen bestellen.
Ondertussen groeit ook het aantal volgers op Facebook waardoor ook de gewone posts een groter bereik krijgen.

Tevreden klant

Silvie voelde al snel het resultaat van de Facebook campagnes en krijgt er ook regelmatig reacties op van klanten.
We zetten nu geregeld nieuwe producten in de kijker, spelen in op het seizoen en verwijzen naar de online bestelmodule.
Lopende campagnes worden constant geoptimaliseerd en opgevolgd om de best mogelijke resultaten te halen.

Ook zin om met Facebook advertenties aan de slag te gaan?

Lees hier mijn 13 tips voor een goede Facebook advertentie:

En voor iedereen uit de buurt van Lokeren:
Honger of geen zin om te koken?
Ga dan eens langs bij Silvie en Vincent van het Lokerse Smulhoekje.
https://hetlokersesmulhoekje.be/

 

TR interiors webdesign 02
         

TR-interiors is een jong bedrijf dat zich richt op renovatiewerken. Je kan bij hen terecht voor een nieuwe vloer, een nieuwe badkamer of zelfs een totaalrenovatie.

Online aanwezigheid

Zaakvoerder Gaetan is zich zeer goed bewust van het belang van online vindbaarheid en wou van de zomer graag gebruik maken om de website te bouwen.

In het voorjaar hadden we ons eerste gesprek, waarin Gaetan enthousiast vertelde over zijn bedrijf en plannen.
Op basis van die info werd een ontwerp gemaakt. De structuur wordt bepaald door de diensten en producten die TR-interiors levert.
Per dienst of product werd een pagina voorzien, zodat de bezoeker gemakkelijk de info vindt die hij zoekt. Ook voor Google is het in deze structuur duidelijk waarover elke pagina gaat en op welke trefwoorden die moet geïndexeerd worden.

Als we spreken over renovaties willen bezoekers natuurlijk ook resultaten zien. Daarom zijn er op verschillende pagina’s fotogalerijen voorzien. Daarnaast is er ook een pagina ‘realisaties’ waar regelmatig nieuwe projecten kunnen toegevoegd worden in de verschillende categorieën.

De website werd gebouwd in Wordpress, zodat Gaetan eenvoudig zelf extra realisaties kan plaatsen of beelden in de fotogalerijen kan toevoegen of vervangen.

Vindbaarheid in Google

Technisch is de website volledig in orde om goed gevonden te worden in Google maar er is veel concurrentie en iedereen wil op de eerste pagina staan. Om echt goed te scoren in Google is er dan ook meer nodig dan enkel een website online zetten.

Om de vindbaarheid op heel specifieke trefwoorden te verbeteren, werd er een blogpagina toegevoegd aan de website. Bedoeling is om hier op regelmatige basis een artikel toe te voegen rond een specifiek onderwerp, zoals terrastegels, inloopdouches, enz.. We vertrekken daarvoor vanuit een contentkalender waarin we op voorhand bepalen welke onderwerpen er maandelijks aan bod komen.

Daarnaast bekijken we ook de mogelijkheden van social media en online advertising om de online vindbaarheid de komende maanden sterk te verhogen.

De website van TR-interiors kan je hier bekijken.