woonaccessoires KVG
         

Woonaccessoires KVG

Woonaccessoires Karla Van Ghelder is een leuke winkel in het centrum van Boom waar je een hoop hebbedingetjes en mooie cadeaus vindt. Kaarsen, tafeldecoratie, wenskaartjes, kussens, je vindt het allemaal in deze mooie, stijlvolle winkel.

Eigen webshop

Naast de fysieke winkel werd er gestart met een eigen webshop zodat een groot deel van het assortiment ook online kan besteld worden. Ondanks het mooie aanbod bleef het aantal bestellingen beperkt. Karla en haar echtgenoot Walter waren daarom op zoek naar advies om de webshop te verbeteren en beter vindbaar te maken in Google.

Verbeteren van de online vindbaarheid

Tijdens een eerste meeting luisterde ik vooral naar hun vragen, wensen en doelen. Vervolgens ging ik aan de slag met het testen en analyseren van de webshop. Op basis van de resultaten werd een adviesrapport opgesteld.

Daarin werd onder andere aandacht besteed aan:
▪ Verbeteren van technische onderdelen die belangrijk zijn voor Google, zoals mobielvriendelijkheid en laadsnelheid
▪ Optimaliseren van structuur en gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker
▪ Updaten van de website om te voldoen aan alle wettelijke verplichtingen en de privacywetgeving
▪ Verbeteren van de teksten om beter gevonden te worden op de juiste trefwoorden
▪ Optimaliseren van beelden in functie van Google
▪ Gebruiken van social media en online populariteit
▪ …..

Tijdens een tweede meeting werd het rapport tot in detail besproken en werden alle mogelijke vragen in verband met de praktische uitvoering van mijn tips beantwoord.

Marketingplan

Na het optimaliseren van de website volgde al snel de tweede vraag: Hoe krijgen we meer bezoekers op de webshop?

Een webshop online zetten is niet voldoende. Om resultaten te halen met de webshop, is het belangrijk om via verschillende kanalen de aandacht te trekken van de juiste doelgroep en zo meer bezoekers naar de website te trekken.
Als je weet dat gemiddeld slechts 2 à 3 % van de bezoekers op een webshop ook werkelijk een aankoop plaatst, dan is het duidelijk dat er al heel wat bezoekers nodig zijn om een webshop rendabel te maken.

Bij het opstellen van het marketingplan bekeken we welke kanalen best passen bij het product en de doelgroep. Aan de hand van de customer journey werd een volledige strategie uitgewerkt. Op die manier worden niet alleen de juiste kanalen ingezet op het juiste moment maar zorgen we ook voor samenhang tussen al die kanalen. Dankzij die samenhang bereik je meer resultaat met minder inspanningen. Meer lezen over de customer journey kan hier.

Al is het marketingplan vooral gericht op het uitbreiden van de e-commerce, toch wordt hierin ook de fysieke winkel niet vergeten. We bereiken via de webshop immers ook de inwoners van Boom en nabije omgeving en maken hen warm om het uitgebreide assortiment ter plaatse te komen bekijken.

 

Nieuwsgierig geworden? Bekijk hier de webshop van woonaccessoireskvg.be.