RMD instagramRMD facebook

Hoe kunnen we op korte tijd de website een boost geven?

De website van RMD Classic Cars is een echt werkinstrument en is constant in beweging. Ondertussen hadden we maandelijks ook een mooi aantal bezoekers.

Bijna 50% van die bezoekers kwam op de site via Google. Daarnaast kwam de grootste groep uit direct verkeer, bezoekers die de url ingaven nadat ze bv een advertentie gezien hadden in een magazine.

Na een bespreking van de mogelijkheden, werd beslist om meer in te zetten op online marketing door social media in te zetten en aan de slag te gaan met Google Ads.

Social media

RMD zelf maakte nog geen gebruik van social media terwijl we zagen dat de concurrentie er wel zwaar op inzet. Daar lagen dus nog mooie kansen om meer bezoekers aan te trekken.

Er werd een Facebook en Instagram bedrijfspagina opgezet en er werd gestart met het regelmatig posten van berichten. Om de pagina op gang te trekken en de juiste doelgroep te bereiken werd er op beide platformen voor een beperkt budget geadverteerd.
Al in de eerst maand trokken we via social media 1500 bezoekers extra naar de website.

Google Ads

Google Ads is momenteel waarschijnlijk de meest effectieve tool om op korte termijn de juiste doelgroep naar de website te trekken.

Waar we op Facebook gebruik maken van interruptie-marketing en mensen dus ongevraagd een advertentie laten zien, bereiken we via Google Ads juist het publiek dat effectief op zoek is naar ons aanbod. Een Google Ads advertentie wordt immers enkel getoond aan mensen die bepaalde zoekwoorden ingeven. Ze zijn dus echt op zoek.

Het resultaat daarvan is dat Google Ads over het algemeen ook meer resultaat oplevert. De kans dat je actie onderneemt is nu eenmaal groter als je echt op zoek bent naar een product dan wanneer je het toevallig ziet voorbij komen.

Voor RMD werden verschillende Google Ads campagnes opgezet, zowel op meer algemene trefwoorden als op specifieke wagens en dat gaf direct een mooie boost in het aantal websitebezoekers. Al in de eerste maand van onze campagne steeg het aantal bezoekers met 365%!

Google Ads, kost of investering?

Is Google Ads duur en moeten we spreken over de kosten? Of is het een investering die opbrengt?
Als je voor elke 20 Euro die je investeert in Google 100 euro winst maakt, dan spreken we eerder over een investering die je gemakkelijk kan gaan opschalen om je winst te vergroten.

Zeker voor producten met een mooie winstmarge biedt Google Ads uitstekende kansen om op korte tijd je verkoop een serieuze boost te geven.

 

Benieuwd of het voor jouw bedrijf kan werken? Lees hier verder.