lokale seo

Lokale SEOLokale SEO

Hiermee maakt een bedrijf zich zichtbaar binnen een bepaalde regio. Op die manier wordt je als bedrijf gemakkelijker gevonden wanneer iemand online zoekt op locatie. Google Mijn Bedrijf, een gratis tool van Google, speelt hierin een belangrijke rol. Door je hier aan te melden verbeter je je online vindbaarheid in Google en Google maps.
is belangrijk voor elk bedrijf dat vooral regionaal werkt. Stel jezelf de vraag of mensen ook een plaatsnaam ingeven als ze op zoek gaan naar jouw dienst of product. Bv 'fietsenwinkel Antwerpen' of schoenwinkel Aalst' of 'drankenhandel Lier' of B&B Brugge ....

Is het antwoord ja, dan is lokale SEO
SEO

Dit staat voor Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het is een verzameling van technieken die een website kunnen verbeteren waardoor hij makkelijker gevonden wordt in Google.

belangrijk voor je bedrijf.

 

Wat is er nu recent veranderd ?

Tot een tijd geleden toonde Google een resultatenlijstje met 7 adressen, dat zag er zo uit:

 

google places 1

 

Ondertussen heeft Google dit aangepast van 7 naar 3 adressen en ziet het er als volg uit:

google places 2

Maar er zijn nog wijzigingen:

  • Er is geen telefoonnummer meer zichtbaar.
  • Het adres werd vervangen door een straatnaam en een knop 'route' die uiteraard verwijst naar Google maps.
  • De urlurl

    De definitie van URL is Uniform Resource Locator. Elk item op internet heeft een eigen uniek adres in de vorm van een url waarbij de locatie op het internet wordt weergegeven. Een url kan bv zijn https://id4web.be/webdesign, waarbij verwezen wordt naar de pagina webdesign op mijn website.

    is vervangen door een knop 'website'
  • De link naar Google+ is vervangen door openingsuren
  • En misschien wel de belangrijkste wijziging: niet-geverifieerde locaties werden verwijderd uit de zoekresultaten.

Wat kan je nu doen om in die drie zoekresultaten terecht te komen?

  • Verifieer je locatie bij Google! Doe je dat niet, dan zal je niet in deze zoekresultaten terecht komen. Bovendien kan je daarmee ook een gebied aangeven. Ben je bv gevestigd in Dendermonde dan zal je ook getoond worden als iemand zoekt op Aalst.
  • Is je bedrijf geverifieerd, vul de gegevens dan aan met zoveel mogelijk informatie zoals openingstijden, url, telefoonnummer, … vergeet daarbij zeker niet onder categorie aan te geven welk soort bedrijf je bent.
  • Verzamel daarna reviews. Heb je een aantal mooie beoordelingen dat schept dat vertrouwen bij de bezoekers en bovendien zal Google ze verwerken in zijn algoritme voor lokale SEO.
  • Vanaf 5 recensies worden er bovendien sterren getoond in Google waardoor bezoeker makkelijker gaan doorklikken.

Hoe verifieer je je locatie bij Google?
Klik op het filmje hieronder toon ik  hoe je de verificatieprocedure opstart.

 

 

 

 

 

Reacties mogelijk gemaakt door CComment