Linkedin is het ideale BtoB platform en dat geldt zeker ook voor zijn advertentiemogelijkheden.
Het netwerk heeft immers heel wat informatie dat nuttig is voor het opstellen van een advertentiecampagne. Denk hierbij aan functie, branche, omvang bedrijf, persoonlijke vaardigheden, enz.
Wie ziet je advertenties op Linkedin?
In eerst instantie zal je met een gesponsorde update een bericht onmiddellijk onder de aandacht brengen van je volgers. Maar uiteraard kan je ook een breder publiek bereiken en kan je daarbij zeer gericht je publiek bepalen. Je kan oa locatie opgeven, bedrijven per naam, per categorie of op basis van de grootte van het bedrijf, je kan ook jobfunctie ingeven, geslacht, leeftijd, enz.
Wat kosten Linkedin advertenties?
Linkedin heeft net als Adwords een CPC betaalsysteem, je betaalt dus een kost per klik. Je kan zelf instellen wat je maximaal per klik wenst te bepalen, Linkedin zal daarbij een suggestie doen zodat je weet welk bedrag je ongeveer moet besteden om ook getoond te worden. Vervolgens kan je ook een budget opgeven voor je campagne. Je kan daar kiezen tussen een bedrag per dag en vervolgens je advertentie gewoon laten lopen (gevaarlijk als je vergeet de advertentie te stoppen) of je kan een totaalbudget ingeven en een einddatum ingeven voor je campagne.
Resultaten Linkedin advertenties meten.
Linkedin biedt ons vervolgens een aantal statistieken die we kunnen gebruiken om het resultaat van onze campagne te meten. Deze statistieken tonen oa hoe vaak je advertentie werd getoond, hoe vaak er werd geklikt en hoeveel interacties er waren.
Zin om te starten met adverteren op sociale media en wat hulp nodig? Contacteer ons vrijblijvend en we bekijken samen de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
Reacties mogelijk gemaakt door CComment