facebook 1facebook 2facebook 3

blog clicstoys

Clicstoys is een Belgisch bedrijf dat heel leuk constructiespeelgoed maakt met een hoge educatieve waarde. Zij begrijpen als geen ander de waarde van online marketing en zetten verschillende middelen in om hun online zichtbaarheid te vergroten en zo continue nieuwe klanten te bereiken. Sinds juli 2016 mag ik hen ondersteunen in volgende activiteiten:

Bijna dagelijks plaatsen we een bericht op Facebook. 1 x per maand worden berichten geschreven en beelden gekozen. Vervolgens worden die berichten vertaald en ingepland in 4 talen.

• 1 x per week bekijk ik welk bericht het beste bereik heeft gehad en dat bericht promoot ik voor een klein bedrag om nog meer publiek te bereiken en het aantal fans te laten groeien.

• Omdat beelden belangrijk zijn voor Clicstoys worden ook Pinterest en Instagram ingezet

• Maandelijks wordt een nieuwsbrief verstuurd om contact te houden met bestaande klanten. Daarin worden niet alleen promoties in de verf gezet maar ook evenementen of leuke tips komen aan bod.

Clicstoys plaatst om de 14 dagen een nieuw blogartikel. Op die manier houden we de website in beweging en kunnen we de belangrijkste zoekwoorden in de verf zetten. Uiteraard verwijzen we ook vanuit Facebook en in de nieuwsbrief naar de blogartikelen.

SEO voor betere online marketing

Daarnaast besteden we ook tijd aan SEO en volgen de evoluties binnen Google zo goed mogelijk op. In functie van de zoekmachines werden binnen de website een aantal aanpassingen gedaan die de komende maanden nog verder worden afgewerkt:
Google analytics werd op punt gesteld en Enhanced E-commerce werd toegevoegd om de verkoop in de webshop zo goed mogelijk op te volgen en te beoordelen
metadata werden toegevoegd in 4 talen
• linken worden gelegd tussen de verschillende pagina's en artikelen om een 'spinnenweb' te creëren waarin Google de samenhang tussen de verschillende pagina's kan herkennen

nieuwsbrief clicstoysWaarom al die verschillende kanalen?

Het verhogen van je online zichtbaarheid bereik je niet door enkel een website en webshop online te zetten. Om tussen de miljoenen sites die er momenteel al zijn het juiste publiek aan te trekken, moet je dat publiek eerst laten weten dat je er bent. Clicstoys koos daarbij voor de sociale media die het best aansluiten bij hun product, nl. Facebook, Pinterest en Instagram. De nieuwsbrief wordt dan weer ingezet om het contact met bestaande klanten te onderhouden.
Daarnaast wordt heel wat aandacht besteed aan de website met webshop en SEO om er voor te zorgen dat Google Clicstoys ook hoog rankt in de organische zoekresultaten.
Door de combinatie van al die onderdelen bereik je constant nieuwe klanten en behoud je het contact met bestaande klanten.

Hoe onderhoud je al die kanalen?

Samen met de klant werd een marketingplanning opgesteld. Daarin voorzien we de sociale media, de tweewekelijkse blog en de nieuwsbrief. Voor die twee laatsten werden onderwerpen vastgelegd voor een aantal maanden zodat we een basis hebben om op verder te werken. Daarnaast werden een aantal belangrijke acties in de planning gezet, zoals de Shell-actie die loopt in oktober, de lancering van nieuwe producten en de eindejaarspromotie.
Het opstellen van dergelijke planning is noodzakelijk om het verband tussen de verschillende kanalen in het oog te houden en om een consequente opvolging te garanderen.

De effecten van consequente online marketing

Uiteraard is het ook belangrijk om de effecten van al die inspanningen regelmatig te meten. We controleren geregeld de ranking in Google op de voornaamste trefwoorden, bekijken hoe vaak onze nieuwsbrief geopend wordt en hoeveel likes we winnen op de sociale media.
Zo zie je hoe je online bereik steeds stijgt, waar je nog kan bijsturen, waar je meer of minder aandacht moet geven.
Een boeiende beweging die nooit stopt maar steeds evolueert en groeit.

Zin gekregen om online marketing efficiënter in te zetten voor jouw bedrijf of dienst? Contacteer me en we zitten binnenkort samen om jouw online marketing op te starten of te verbeteren.