verband hosting SEO

Wat is hostinghosting

Webhosting is een dienst waarbij webruimte ter beschikking wordt gesteld zodat je website online kan getoond worden.
?

Om je website op het internet te plaatsen, heb je naast een domeinnaam
domeinnaam

Een domeinnaam is de omschrijving van een IP-adres en is meestal opgebouwd uit een subdomein (www), de eigenlijke naam (domein) en de extensie (.be). De keuze van een domeinnaam is belangrijk en kan zowel een trefwoord bevatten als bv de naam van je bedrijf. Kies steeds een domeinnaam die gemakkelijk te onthouden is en goed leesbaar is.
ook een hosting nodig
. De hosting provider kan je vergelijken met een gastheer die je website een goede en veilige thuis biedt.

Een goede hostingproviderhostingprovider

Een hostingprovider is een bedrijf dat hosting aanbiedt of webruimte ter beschikking stelt zodat uw website online kan getoond worden.
zet je site op een sterke server die niet alleen een supersnelle internetverbinding garandeert, maar ook over een goede virusbeveiliging en data back-up beschikt. Zij 'verhuren' dus schijfruimte die uitgedrukt wordt in MB of GB.

Waarom is goede hosting belangrijk voor Google?

Google gebruikt een algoritme van meer dan 200 factoren om websites en webshops te beoordelen. Niet alle factoren worden door Google openbaar gemaakt maar de belangrijkste zijn wel algemeen bekend.

Schrijf reactie (0 Reacties)

duplicate content

 

Wat is Duplicate Content
Duplicate Content

Er is sprake van duplicate content wanneer twee of meerdere pagina’s dezelfde of zo goed als dezelfde inhoud hebben. Het heeft enkel met de content te maken, niet met vormgeving. Wanneer verschillende pagina’s meer dan 70% identiek zijn, beschouwt Google dit als duplicate content wat nadelig kan zijn voor je ranking. Duplicate content kan voorkomen op eenzelfde domein (identieke pagina’s) of op verschillende domeinen (bv gekopieerde inhoud).

eigenlijk?

Duplicate content betekent dat je vrijwel dezelfde inhoud hebt op 2 verschillende pagina's.
Exacte cijfers zijn er niet maar er wordt van uitgegaan dat wanneer 70% van de tekst identiek is, we spreken over duplicate content.

We onderscheiden twee vormen van duplicate content:

Interne duplicate content:

In dit geval vinden we 2 of meer dezelfde pagina's binnen één website. Mogelijke oorzaken zijn:I

  • je gebruikt dezelfde metadata voor verschillende pagina's
  • je website is vindbaar onder http://www.domeinnaam
    domeinnaam

    Een domeinnaam is de omschrijving van een IP-adres en is meestal opgebouwd uit een subdomein (www), de eigenlijke naam (domein) en de extensie (.be). De keuze van een domeinnaam is belangrijk en kan zowel een trefwoord bevatten als bv de naam van je bedrijf. Kies steeds een domeinnaam die gemakkelijk te onthouden is en goed leesbaar is.
    .be en onder http://domeinnaam.be
  • je website wordt getoond met http en https
  • in webshops ontstaat duplicate content wanneer een product terugkomt in verschillende categorieën of wanneer een product beschikbaar is in bv verschillende kleuren, maar telkens dezelfde omschrijving heeft

 

Schrijf reactie (1 Reacties)

ID4web google ads

Wil je snel bovenaan komen in de Google zoekresultaten, dan is Google Ads
Google Ads

Google Ads is een advertentieprogramma van Google waarmee je een advertentie kan plaatsen in de zoekresultaten van Google. Die wordt getoond op basis van zoekwoorden die ingebracht worden. Je herkent de Ads aan het woordje “advertentie” en ze verschijnen zowel bovenaan als onderaan de organische (of onbetaalde) zoekresultaten.

de tool die je zoekt.
Honderdduizenden bedrijven maken gebruik van deze krachtige tool om dagelijks nieuwe prospecten aan te spreken.

Het grote voordeel van Google Ads is dat je advertentie alleen getoond wordt aan mensen die een relevante zoekopdracht ingeven en dus op dat moment ook werkelijk op zoek zijn naar jouw dienst of product.

Het nadeel van Google Ads is dat het niet echt een eenvoudige tool is. De mogelijkheden zijn enorm uitgebreid en juist of fout gebruik heeft behoorlijk wat invloed op je prijs per klik en je positie binnen de zoekresultaten. Door je Google Ads campagne te optimaliseren verbeter je niet alleen je positie maar verlaag je tegelijkertijd de prijs die je per klik betaalt, waardoor je dus meer resultaat haalt met hetzelfde budget.

Schrijf reactie (0 Reacties)